امام جمعه موقت اهواز:

خط مقاومت با شهادت فرمانده‌ها سست نمی‌شود

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه خط مقاومت با شهادت فرمانده‌های حزب الله، سستی به خود راه نمی‌دهد، گفت: اگر تمام فرمانده‌های ارتش و سپاه و نیروی انتظامی را به شهادت برسانید، بدانید تمام نیروها، برای خود یک فرمانده هستند.

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز امروز ۱۳ مهر در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: به فرموده پیامبر اکرم(ص) بهترین توصیه به مسلمان، توصیه به تقوی است. به جهت اینکه تدبیر شده است، بخشی از خطبه‌های امام خامنه‌ای حفظه الله را به صورت مستقیم مشاهده کنیم، خطبه‌ها را کوتاه عرض می‌کنم.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: تقوی به معنی خدامحوری و پرهیزکاری و به این معنا است که محور اعمال انسان، جلب رضایت خداوند باشد. در آیات قرآن، برای تقوی جلوه‌ها و نتایجی ذکر شده است. یکی از این جلوه‌ها، تولی خدا و پیامبر(ص) و دستورپذیری از خدا و پیامبر(ص) و جانشینان ایشان است.

حاجتی گفت: قرآن کریم می‌فرماید: «وَمَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ» (مائده، ۵۶) تجلی خدا این است که از خدا، رسولش(ص) و ائمه طاهرین دستورپذیر باشیم و بلافاصله می‌فرماید نتیجه این دستور پذیری و تولی این است که فرد در گروه حزب الله قرار می‌گیرد. حزب الله، صفاتی دارد. در سوره مائده این صفات آمده است؛ اینها با دشمنان خدا طرح دوستی نمی‌ریزند. اینها ایمان به مبدأ و معاد دارند و اهل تبری هستند و ولایت پذیرند. 

امام جمعه موقت اهواز افزود: اگر کسی می‌خواهد حزب‌اللهی باشد، در مقابل دستور خدا باید کرنش کند، همچنین در مقابل دستور رسول خدا(ص) و جانشینان ایشان کرنش داشته باشد و در مقابل دشمنان سینه سپر کند. اینها رستگارند.

وی در خطبه‌های دوم نماز گفت: آغاز هفته نیروی انتظامی را به فراجا و به ویژه افسران، درجه‌داران، فرمانده‌ها و سربازان رشید نیروی انتظامی تبریک عرض می‌کنم. اینها جزئی از حزب‌الله هستند.

حاجتی در ادامه گفت: کاری که به فرماندهی و هدایت اتاق فکر صهیونیست‌ها در حال انجام است، آیا تهاجم است یا دفاع؟ این غده سرطانی محصول نقشه حداقل یک صد ساله استکبار جهانی، امروز در چنگال محور مقاومت به فرماندهی فرمانده کل قوا گرفتار شده است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: مطلب دوم این است که بدانیم هدفش از این جنایت‌ها چیست. هشتاد بمب یک تنی بر یک مقر با تزریق مواد سمی ـ که بر اثر استنشاق مواد سمی سید مقاومت به شهادت رسید ـ فرستاد. دیشب نیز در الضاحیه بدتر از بار اول، عملیات کرد. هدفش چیست؟ هدف اول این است که ملت را بترساند و بعد ما را وادار به تسلیم کند. آیا ما تسلیم می‌شویم؟ هرگز. این درس حضرت اباعبدالله(ع) به ماست. این ندای محور مقاومت است.

وی گفت: سید مقاومت، سید نصرالله را زدند. آیا این ما را وادار به عقب نشینی می‌کند؟ امام فرمود: نه. ما اهل عقب‌نشینی نیستیم. ما امت پیغمبر(ص)، حیدر کرار و امت حضرت زهرا(س) هستیم. امام فرمود: «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود.» این صدای ماندگار سید مقاومت است که فرمود که اگر هزار بار کشته شویم، تو را ای فرزند حسین(ع) در این زمان تنها نمی‌گذاریم.

حاجتی گفت: این خط با شهادت فرمانده‌های حزب الله، سستی به خود راه نمی‌دهد. اگر تمام فرمانده‌های ارتش و سپاه و نیروی انتظامی را به شهادت برسانید، بدانید تمام نیروها، برای خود یک فرمانده هستند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071310266
  • خبرنگار :