فرمانده انتظامی استان عنوان کرد

کشف ۱۷ تن مواد مخدر در استان کرمان/ کاهش ۱۱ درصدی سرقت

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در حوزه برخورد با مواد مخدر بیش از ۱۷ تن مواد مخدر امسال کشف و بیش از ۵۰۰۰ خرده‌فروش دستگیر شدند.

سردار ناصر فرشید در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز(۱۳ مهرماه) کرمان با ذکر نام و یاد جمیع شهدا به ویژه شهدای انتظامی و شهدای اخیر عرصه جهاد و مقاومت اظهار کرد: پلیس بیشترین ارتباط را با مردم دارد و مقام معظم رهبری با توجه به رشادت‌ها، شهادت‌ها و ایثارگری‌های همکاران انتظامی، مدال پر افتخار مجاهد فی سبیل الله را به این مجموعه عنایت فرمودند و امیدواریم رهرو صدیق راه شهدا در خدمت به مردم باشیم.

وی با اشاره به اهمیت مقوله امنیت بیان کرد: امنیت اتفاقی نیست بلکه باید آنرا هر لحظه خلق و حفاظت کرد که در این رابطه همکاران انتظامی جان بر کف همچون شهدای این عرصه جان خود را تقدیم امنیت مردم می‌کنند. 

وی با تقدیر از همکاران خدوم انتظامی استان کرمان تصریح کرد: همرزمان ما در جای جای استان و در شرایط آب و هوایی مختلف در حال خدمت به مردم هستند.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه با اشاره به تجهیز بیش از پیش مجموعه انتظامی به تجهیزات هوشمند در ماموریت‌ها برای خدمت بهتر به مردم، بیان کرد: این تجهیزات در امور راهور و بررسی‌های مختلف و حوزه‌های خدماتی به مردم همچون گذرنامه در حال به کارگیری هستند و این پیشرفت‌ها را با همدلی مردم توسعه می‌دهیم. 

وی در حوزه عملکرد خادمان نظم و امینت گفت: واحد ۱۱۰ فوریت‌های پلیسی را به سرعت اجرا می‌کند اما برخی خواسته‌های مردم حالت فوریتی ندارد و زمان بیشتری می‌خواهند که در این رابطه از اول سال بیش از یک میلیون و ۱۲۷ هزار تماس با ۱۱۰ داشتیم که به نسبت قبل ۱۰ درصد افزایش داشته و ۴۲۴ هزار تماس رسیدگی و عملیاتی شده‌اند.

فرشید با تاکید بر تلاش مضاعف برای جلب رضایت مردم در پهناورترین استان کشور گفت: در حوزه برخورد با مواد مخدر بیش از ۱۷ تن مواد مخدر تاکنون کشف شده، در بحث خرده فروشان بیش از ۵۰۰۰ نفر دستگیر و ۶۶۰۰ معتاد جمع آوری و برای روند درمان تحویل مراکز بازپروری شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان ضمن قدردانی از مسئولان قضایی به سبب صدور احکام قضایی و همه ادارات و نهادها و و اعضای شورای تامین و به ویژه سربازان بی ادعای سپاه و بسیج که همواره همراه مجموعه انتظامی هستند، افزود: خوشبختانه با این اقدامات و با نقش آفرینی خود مردم، در سرقت‌ها با ۱۱ درصد کاهش روبرو بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بحث حائز اهمیت دیگر را حوزه تصادفات برشمرد و بیان کرد: متاسفانه امسال بیش از ۶۰۰ هموطن و هم استانی ما جان خود را در تصادفات از دست دادند.

فرشید گفت: در جرائم فضای مجازی ۲۱ درصد افزایش داریم و می‌طلبد مردم به این مسائل توجه بیشتری داشته باشند.

وی در پایان بیان کرد: ۲۳ درصد از تماس‌ها با ۱۹۷ و رسیدگی به مشکلات مردم و دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات آنان از نوع تقدیر و تشکر بوده و این هم باعث افتخار است.

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403071310264
  • خبرنگار : 50187