امام جمعه موقت بیرجند:

امت‌های اسلامی از بیداری پیش آمده برای مقاومت در برابر استکبار استفاده کنند

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امت‌های اسلامی باید از بیداری که پیش آمده برای مقاومت در برابر استکبار جهانی و حمایت از مظلومان استفاده کنند، گفت: امروز پرچمدار جهان اسلام، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ولی امر مسلمین است.

حجت‌ الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۳ مهرماه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) برگزار شد افزود: این عملیات نشانگر توان بالای نظامی جمهوری اسلامی ایران و توان علمی، فنی، انسانیت و اخلاق مداری نیروهای مسلح است در حالی که منابع و پایگاه‌های نظامی محدود را در رژیم صهیونیستی هدف قرار دادند.

وی با اشاره به مطالبات جدی مردم سراسر کشور برای پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی بعد از شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سایر شهدای مقاومت گفت: این اتفاق مبارک با اتحاد نیروهای مسلح، دولت و مردم رقم خورد و همگان را خوشحال کرد لذا از سپاه، ارتش و نیروهای مسلح به جد قدردانی می‌کنیم.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه در آستانه سالگرد عملیات تاریخی و سرنوشت ساز طوفان الاقصی قرار داریم ادامه داد: در ضرورت این عملیات رزمندگان حماس باید بگوییم دین اسلام جنگ طلب نیست اما راهبرد اساسی قرآن، پیامبر و اهل بیت (ع) از ابتدای اسلام تا قیام قیامت و در طول تاریخ روشنگری است.

وی گفت: در طول تاریخ برخی از توده‌های مردم‌ گرفتار ترس، طمع و فریب شده‌اند لذا راهبرد اسلام جنگ نیست بلکه جهاد تبیین و روشنگری است تا مردم با موعظه، مناظره و گفت وگو به خط اصلی بازگردند و از زیر سلطه استکبار و مستکبران بیرون بیایند.

حجت الاسلام مختاری گفت: همانطور که در قرآن تاکید شده است در برابر مستکبران، قلدرها، ظالم‌ها و کسانی که با خدا در ‌جنگ بوده و به دنبال اسیر گرفتن و سلطه بر بندگان خدا هستند و حکمت، موعظه و گفت و گو نمی‌فهمند باید جنگید و از خود دفاع کرد.

وی اضافه کرد: نبرد ما در دفاع از حیثیت و کرامت انسانی است اما دشمنان به دنبال سطله و اسیر کردن ما هستند، آمریکای جنایتکار از مرداد سال ۱۳۳۲ جنگ با ما و تسخیر و تحقیر کشور را آغاز کرد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: انگلیس خیلی قبل‌تر از آمریکا این اقدامات استعمارگرانه و جنگ با ما را شروع کرد تا بر همه کشورهای اسلامی سلطه پیدا کند، آنها پیوسته به دنبال جنگ بوده‌اند لذا موظف هستیم با ایمان به خدا در مقابل دشمنان بایستیم، نترسیم، فریب نخوریم و کدخدایی مستکبران را نپذیریم.

وی تاکید کرد: اگر مسلمانان به موضوع مبارزه با مستکبران توجه می‌کردند سرنوشت‌ کشورهای اسلامی این گونه نبود، امروز ایران اسلامی یک تنه با پرچمداری ولایت فقیه بار بر زمین مانده امت اسلامی را به دوش می‌کشد.

حجت الاسلام مختاری افزود: عوامل متعدد دست به دست هم داد و دو ماه به رژیم صهیونیستی فرصت داده شد که در نهایت شهادت سید حسن نصرالله رقم خورد لذا دولت، نیروهای مسلح و مردم همراه و همدل شدند و امروز جبهه مقاومت از یمن، فلسطین، لبنان، غزه و عراق به صورت یکدست با دولت، ملت، نیروهای مسلح با محوریت مقام معظم رهبری با یکدیگر متحد هستند و اگر رژیم صهیونیستی جنایتکار بخواهد در پاسخ مشروع ایران اقدامی بکند، پاسخ به مراتب شدیدتری خواهیم داد.

حجت الاسلام مختاری ضمن قدردانی از رئیس جمهور در همدلی و همکاری با مردم، رهبری و نیروهای مسلح گفت: به رئیس جمهور متدین خود عرض می‌کنیم آغوش ولایت و ‌ملت به روی شما باز است، با این سیل خروشان مردم همراه شوید و با ولایت به سمت تمدن اسلامی و ظهور امام زمان (عج) حرکت کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امت اسلامی باید به آغوش ولایت برگردد گفت: امروز مقام معظم رهبری پرچمدار جهان با عزت اسلام هستند که با تقوای جامع، خالص و فراگیر یقیناً برکت دنیا و آخرت نصیب خواهد شد.

وی اظهار کرد: دشمنان حدود یک سال شب و روز در حال آدم کشی هستند اما سران کشورهای اسلامی در یک سکوت مرگبار فرو رفته و حرفی نمی‌زنند.

خطیب جمعه بیرجند همچنین با گرامیداشت هفته انتظامی (۱۳ تا ۱۹ مهر) گفت: امیدواریم با داشتن پلیس هوشمند و هوشمندسازی پلیس همچنین مردم قانون‌مدار، آگاه و عامل به قانون مسئولان نیز قدردان و قدرشناس آنها بوده و پشتیبانی‌ها و حمایت‌های تجهیزاتی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403071310242
  • خبرنگار :