اعطای تسهیلات قضایی به بیش از ۱۱۰ زندانی در شیراز

در میز خدمت جمعی از مسئولان قضایی فارس در زندان عادل‌آباد شیراز با اعطای تسهیلات قضایی به بیش از ۱۱۰ زندانی موافقت شد.

میز خدمت معاون دادستان مرکز فارس و رئیس اجرای احکام کیفری شیراز و جمعی از مقامات قضایی و قضات، امروز، ۱۳ مهر ماه در زندان مرکزی شیراز برگزار شد. این میز خدمت به مدت ۳ ساعت در زندان مرکزی شیراز برگزار شد که در آن  مشکلات و درخواست‌های ۱۲۶ زندانی مطرح و بررسی شد و در نتیجه آن با اعطای تسهیلات قضایی به بیش از ۱۱۰ زندانی موافقت شد.

معاون دادستان مرکز فارس و رئیس اجرای احکام کیفری شیراز در این رابطه گفت: حضور قضات در زندان و بررسی درخواست‌ها و پرونده‌های زندانیان به همراه دیدار چهره به چهره با آنان نقش بسزایی در اتخاذ تصمیمات منطبق با شرایط و نیاز واقعی زندانیان دارد.

حسین سلطانی‌فر افزود: دستگاه قضایی به همراه رئیس و مسئولان زندان شرایط تحولی و اخلاقی زندانیان را به صورت حضوری بررسی می‌کنند و در صورت تایید این هیئت فرد از ارفاقات قضایی و حقوقی برخوردار می‌شود بنابراین فرایند، تجربه نشان داده زندانیانی که متاثر از این فرایند از تسهیلات حقوقی برخوردار می‌شوند بازگشت کمتری به جرم نسبت به سایرین خواهند داشت و این در تحقق کاهش هدفمند جمعیت کیفری تاثیر بسزایی دارد. 

وی تصریح کرد: زندانیان جرایم خاص و خشن و نافی امنیت مردم، آدم‌ربایی، سارقین حرفه‌ای و مسلح از تسهیلات حقوقی و ارفاقات قضایی برخوردار نمی‌شوند و این به منظور تامین امنیت مردم و صیانت از آرامش آن‌هاست.

 به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، معاون دادستان عمومی انقلاب مرکز فارس افزود: زندان‌های استان به ویژه زندان مرکزی شیراز عملکرد بسیار خوبی در نگهداری، تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان به انجام رسانده‌اند، لذا میزان مشارکت و تاثیرپذیری زندانیان از این اقدامات کارشناسی و تبلور آثار ندامت از جرم، انگیزه بازگشت به زندگی در آنان از شاخصه‌هایی است که مرجع قضایی را ترغیب می‌کند تا نسبت به اعطای امتیازات قانونی به زندانیان واجد شرایط با نگاه مساعد اقدام و همکاری کنند.

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071310221
  • خبرنگار : 50649