پیش از مصاف با استقلال تهران

رحمتی: جلوی استقلال وقت تلف نمی‌کنیم/ با دیدن اتفاقات فوتبال ایران خنده‌مان می‌گیرد

سرمربی تیم فوتبال هوادار از تیم استقلال تعریف کرد و گفت: بدشانسی باعث شده برد نداشته باشیم.

به گزارش ایسنا، مهدی رحمتی سرمربی هوادار در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل استقلال اظهار کرد: فردا با یکی از بهترین و پرمهره‌ترین تیم‌های ایران بازی داریم. درباره شرایط خودمان بخواهم صحبت کنم شش هفته از لیگ گذشته و سعی کردیم کاستی‌هایی که از سال قبل و ابتدای این فصل به لحاظ بازیکن داشتیم را برطرف کنیم. فکر می‌کنم به غیر از دیدار با تراکتور تبریز که مستحق شکست بودیم ۵ بازی دیگرمان پایاپای بوده و حتی می‌توانستیم ۳ امتیاز را بدست آوریم اما بدشانسی باعث شد که به سه امتیاز بازی‌ها دست پیدا نکنیم.

رحمتی ادامه داد: محمدرضا اخباری در دیدار گل گهر با تیم ما بهترین مهار را داشت و شاید حتی اگر کسی غیر ایشان گلر بازی بود ما می‌توانستیم با سه امتیاز از سیرجان بازگردیم. در تعطیلی لیگ شرایط‌مان بهتر شد و مصدومان به شرایط بازی رسیدند. در حال حاضر ۲۵ سرباز و جنگجو داریم که همدل و هم‌قسم شده‌اند تا بتوانیم دو عدد صفر هوادار در جدول رده‌بندی لیگ برتر را از بین ببریم. فردا با تمام توان و انرژی‌مان بازی خواهیم کرد تا به آن چیزی که هدف اصلی‌مان است برسیم.

او درباره عدم گلزنی تیمش در ۶ هفته گذشته و کسب ۳ امتیاز تا اینجای مسابقات، افزود: دوست ندارم درباره گذشته‌ها حرف بزنم ولی ما ایرانی‌ها عادت داریم نیمه خالی لیوان را ببینیم. سال گذشته تیم سیزدهم فصل یعنی نساجی تحویل من داده شد و با خرید ۷ بازیکن توقع پیروزی برابر الهلال عربستان و قهرمان ازبکستان را داشتند. هوادار سال گذشته در ۵ بازی آخر خودش۲۱ گل خورده و خیلی از بازیکنان از این تیم رفتند. خدا را شکر مالکیت محترم و مجموعه باشگاه همسو و هم قدم پیش می‌رویم. ما می‌دانیم چه چیزی داشتیم و چه خواهیم داشت. 

رحمتی افزود: شما چرا نمی‌پرسید چرا تیمی که در ۵ بازی ۲۱ گل خورده بود امسال در ۶ بازی ۶ گل خورده داشته است؟ ببخشید وظیفه من به عنوان سرمربی خلق موقعیت کردن و موقعیت گل ندادن به حریف است؟ در دیدار با فولاد خوزستان یک ضربه در چارچوب به سمت دروازه ما زده و همان گل شد. ما به تیرک زدیم گل نشد. این مسئله به جوانی و عدم هماهنگی برمی‌گردد. به اینکه من اردوی پیش فصل برای تیمم نداشتم. چه بسا که ۳ بازی ابتدایی فصل حکم بازی دوستانه برای تیم را داشت.  شرایطی که الان داریم رو به جلو است. خیلی‌ها می‌گویند مهدی رحمتی تیم پدیده مشهد را به لیگ دسته اول انداخت، در صورتی که با پدیده نهم شدم و سال بعدی که در این تیم نبودم سقوط کرد. ما رو به جلو حرکت می‌کنیم. در دیدار قبلی با یکی از تیم‌های پرمهره ایران یعنی گل‌گهر بازی داشتیم. این تیم را کنترل کردیم و دو سه موقعیت خیلی خوبی داشتیم که یکی از توپ‌ها را اخباری گرفت و تبدیل به بهترین سیو هفته شد. باید بدانیم چه چیزهایی در تیم ما کم بوده و امسال پر شده است.

سرمربی تیم هوادار تصریح کرد: هر سال تیم هوادار روزهای آخر نقل‌وانتقالات بسته می‌شد و بازیکنانی که از تیم‌های دیگر بیرون می‌ماندند به این تیم می‌آمدند و قراردادها یک ساله بود. امسال فهمیدیم فقط ۵ بازیکن تحت قرارداد داریم. همه بازیکنان جدید جذب شدند و به امید خدا تیم هوادار برای فصل آینده ۲۵ بازیکن تحت قرارداد دارد. یک تعداد بازیکن جوان خوب داریم و اگر قابل بدانید که دو پیراهن در این فوتبال پاره کرده‌ایم بدانید این بازیکنان در آینده به تیم ملی کمک می‌کنند و سعی می‌کنیم از این بازیکنان در دیدار فردا استفاده کنیم. بازیکنان ما می‌دانند فردا چه روز سختی داریم و همه آماده جنگ هستند. تلاش خواهیم کرد در بازی با استقلال که پخش مستقیم است طوری بازی کنیم که شما رسانه‌ها به هوادار امیدوار شوید.

رحمتی درباره جدایی جواد نکونام از استقلال و آمدن سهراب بختیاری‌زاده به این تیم بیان کرد : خیلی دوست ندارم درباره استقلال صحبت کنم. به نکونام و کادرفنی‌اش خسته نباشید می‌گویم. آنها برای این تیم زحمت کشیدند و نتایج خوبی نیز کسب کردند. برای‌شان آرزوی موفقیت می‌کنم.

او درباره شناختش از استقلال افزود: روی تیم خودمان تمرکز داریم و دنبال این نرفتم که روی این مسائل ریز شوم. تیم‌ها از همدیگر اطلاعی ندارند و نمی‌دانند با چه سیستمی بازی می‌کنند. مبنایمان را روی چند بازی آخر استقلال و دفاع سه نفر آنها گذاشته بودیم و الان آماده تغییرات و اتفاقات هستیم.

رحمتی درباره اینکه آیا نگران استفاده از بازیکنان جوان در تیمش نیست ادامه داد: قرار نیست چشم بسته کاری کنیم. به غیر از بازی با خیبر خرم‌آباد که پیش فصل خود را زودتر آغاز کرد و نتوانستیم نتیجه بگیریم قرار نیست هوادار تراکتور یا گل‌گهر را ببرد. راه‌مان و برنامه‌ریزی‌مان مشخص است و برای سال اولی که در خدمت مجموعه هوادار هستیم برنامه‌مان ساخت این تیم است و همکاران با تجربه ای هم در اختیار داریم. امسال سعی می‌کنیم یک تیم داشته باشیم تا اینکه بازیکن‌محور باشیم. در فوتبال ایران نمی‌توانید بازیکنی پیدا کنید که اگر نباشد کارایی آن تیم ۵۰ درصد پایین آید. به طور کلی در فوتبال دنیا شکل و شمایل عوض شده و باید در فوتبال بجنگید، پرس کنید و توپ بگیرید. اگر بازیکنی از بازیکن روبرویش توپ نگیرد بازیکن قابل قبولی نیست.

رحمتی درباره تقابلش با سیدحسین حسینی که زمانی در استقلال با او همبازی بود، افزود: قبل از بازی است و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

سرمربی هوادار در واکنش به اظهارات فیروز کریمی که گفته بود بازیکنان استقلال همه کار برای باختن کردند، گفت: دوست ندارم درباره اشخاص صحبت کنم. هیچ موقع به خودم اجازه نمی‌دهم به فوتبالیستی که در سطح بالایی بازی کرده باشد بگویم کم کاری کرده‌ای. اگر این حرف را بزنم ضعف خودم را نشان داده‌ام. از دیدگاه بازیکنان باید بگویم حاضرم قسم بخورم که هیچ بازیکنی در این سطح نمی‌آید شخصیت خودش را زیر سوال ببرد و بخواهد کم کاری کند. چنین چیزی در سطح بالای فوتبال اصلا و ابدا امکان پذیر نیست.

او درباره کیفیت زمین ورزشگاه شهدای شهر قدس افزود : برخی‌ گفته‌اند هوادار در بازی‌های داخل خانه پیروز نشده است. ما اصلا بازی داخل خانه داریم؟ بازی قبلی‌مان با فولاد خوزستان در ورزشگاه پاس قوامین انجام شد جایی که فولاد یک هفته آنجا تمرین کرده بود و ما یک جلسه نیز تمرین نکرده بودیم. ۲ بازی ابتدایی لیگمان را هم در ورزشگاه شهدای شهر قدسی بازی کرده بودیم که شرایط آنجا را می‌دانید. فکر کنم شرایط الان بهتر شده است و با توجه به برگزاری بازی‌های لیگ نخبگان آسیا به این زمین رسیده‌اند. سعی می‌کنیم برابر استقلال فوتبال بازی کنیم و دنبال وقت تلف کردن نیستیم. چه بسا خیلی از مربیانی که داعیه فوتبال بازی کردن دارند جلوی تیم ما وقت تلف کردند.

رحمتی درباره اینکه آیا روزی که از استقلال رفت تصور می‌کرد تیم سابقش به این روز بیفتد، گفت: یکسری چیزها هستند که اگر واقع‌بینانه صحبت کنیم شاید همه چیز بهم بریزد و بی‌احترامی شده و برداشت‌های بدی انجام شود. شاهد اتفاق‌های بدی در فوتبال ایران هستیم که با دیدن آنها خنده‌مان می‌گیرد.

ادامه دارد...

  • جمعه/ ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403071310209
  • خبرنگار : 71675