شهردار شیراز:

شیراز میزبان رؤسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور می‌شود

شهردار شیراز از برگزاری نخستین گردهمایی رؤسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه به میزبانی این کلان‌شهر خبر داد و گفت: مراکز پژوهشی می‌توانند با بهره‌گیری از افراد متخصص و تعامل با آن‌ها در ترسیم چشم‌انداز آینده کمک شایانی به مدیریت شهری کنند.

محمدحسن اسدی امروز، ۱۳ مهرماه در بیست‌وششمین جلسه هیأت‌امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز که با حضور سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس هیأت امنای مرکز پژوهش‌ها، امیر سجاد عابدی رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز و دیگر اعضای هیأت امنای این مرکز همراه بود، از برگزاری نخستین گردهمایی رؤسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور خبر داد.

وی افزود: در این گردهمایی به انتقال تجریبات در حوزه اساسنامه‌های مصوبه مراکز پژوهشی کلانشهرهای کشور، راهکارهای علمی برای افزایش نقش‌آفرینی مراکز پژوهشی در بهبود عملکرد مدیریت شهری و همچنین پیگیری فعال‌سازی پورتال جامع مطالعات مدیریت شهری ایران پرداخته خواهد شد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه مراکز پژوهشی در کلان‌شهرها می‌توانند به عنوان بازوانی توانمند برای شوراهای اسلامی شهر در راستای تهیه طرح‌ها و ارائه آن‌ها قدم بردارند، گفت: شوراهای اسلامی شهر که وضع قوانین و مصوبات را برای مدیریت شهری برعهده دارند وقتی در کنار تفکرات آن‌ها، تفکرات قوی و غنی دیگر افراد متخصص نیز قرار بگیرد، خروجی و نتایج آن منفعت شهر و مردم را در پی خواهد داشت.

به گفته اسدی، اگر مشکلات اساسی در یک شهر وجود داشته باشد، مرکز پژوهش‌ها می‌تواند با بهره‌گیری از بهترین و مجرب‌ترین اساتید روی این مسائل و مشکلات کار کند و خروجی آن به عنوان مصوبه شورای اسلامی شهر به شهرداری تکلیف شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه نیل به آینده مطلوب و دستیابی به رشد و توسعه متوازن، نیازمند ترسیم نقشه راه جامع در افق ۲۰ ساله است، تصریح کرد: مراکز پژوهشی می‌توانند با بهره‌گیری از افراد متخصص و تعامل با آنها در ترسیم چشم‌انداز آینده کمک شایانی به مدیریت شهری کنند.

وی برگزاری این گردهمایی را در هم‌افزایی و تعامل بیشتر بین شهرهای مختلف و همچنین ارتقای سطح اجرایی و عملیاتی اقدامات و برنامه‌های مدیریت شهرها مؤثر دانست و ادامه داد: در این گردهمایی راهکارهای علمی برای افزایش نقش‌آفرینی مراکز پژوهشی در بهبود عملکرد مدیریت شهرها و سیاست‌گذاری شوراها به همراه انتقال تجربیات مدنظر قرار می‌گیرد.

اسدی تأکید کرد: مرکز پژوهش‌ها باید با در نظر گرفتن چند اولویت مهم شهری نظیر ترافیک، محیط زیست و .... طرح‌های هدفمندی برای شهر تهیه و تدوین کنند.

به گزارش ایسنا، نخستین گردهمایی رؤسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه به میزبانی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز برگزار  و در این گردهمایی به بررسی دستورالعمل حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی نیز پرداخته می‌شود.

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071310141
  • خبرنگار : 50649