شکایت تگزاس از تیک‌تاک برای نقض حریم خصوصی کودکان

تگزاس از تیک‌تاک به دلیل اشتراک گذاشتن اطلاعات هویتی شخصی کودکان بدون رضایت والدین یا قیم قانونی آنها و نقض حریم خصوصی کودکان و قوانین ایالتی شکایت کرد.

به گزارش ایسنا، کِن پکستون، دادستان کل تگزاس، با تنظیم دادخواستی، به دنبال صدور حکم و جریمه مدنی حداکثر 10 هزار دلار برای هر بار تخلف تیک‌تاک از قانون «تضمین امنیت آنلاین کودکان از طریق توانمندسازی والدین» است.

دادستان کل تگزاس اعلام کرد تیک‌تاک، ابزاری برای محدود کردن حریم خصوصی و تنظیمات حساب کودکان ارائه نمی‌کند، حتی اجازه می‌دهد اطلاعات از حساب‌هایی که روی «خصوصی» تنظیم شده‌اند، به اشتراک گذاشته شود و تبلیغات هدفمند را برای کودکان مجاز می‌سازد.

پکستون در بیانیه‌ای گفت: تیک‌تاک و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری باید «به دلیل سوءاستفاده از کودکان تگزاس و عدم اولویت‌بندی امنیت آنلاین و حریم خصوصی خردسالان» پاسخگو باشند.

بر اساس گزارش رویترز، دادستان کل، این شکایت را در دادگاه ایالتی گالوستون در ایالت تگزاس تنظیم کرد. وزارت دادگستری آمریکا هم دو ماه قبل، در شکایتی که در دادگاه منطقه‌ای در کالیفرنیا تنظیم شد، مدعی شده بود تیک‌تاک به میلیون‌ها کودک زیر ۱۳ سال اجازه داده است بدون آگاهی یا موافقت والدین خود، حساب کاربری در این پلتفرم ویدئویی ایجاد کنند. دولت آمریکا در این شکایت مدعی شده بود این شرکت چینی، درخواست والدین برای حذف حساب کودکشان را دشوار کرده و گاهی، درخواست‌های متعددی را الزامی می‌کرد و هیچ اقدامی برای تضمین اینکه کودکان فورا حساب جدیدی را ایجاد نمی‌کنند، انجام نداده بود.

جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا، در آوریل، قانونی را امضا کرد که تیک‌تاک را در آمریکا ممنوع می‌کند، مگر اینکه تا ژانویه سال ۲۰۲۵ فروخته شود. این اقدام با هدف رفع نگرانی‌های امنیت ملی درباره اینکه پکن، ممکن است به داده‌های کاربران دسترسی داشته باشد یا بر آنچه در برنامه دیده می‌شود تاثیر بگذارد، دنبال می‌شود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403071310061
  • خبرنگار : 71263