رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد

عملکرد مطلوب تولید برنج در سال زراعی جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از عملکرد مطلوب تولید برنج در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: شرایط اقلیمی مناسب در فصل بهار و اقدامات فنی و ترویجی افزایش تولید را محقق کرده است.

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال با توجه به افزایش تولید برنج در استان گیلان و همچنین براساس آمار اعلامی مجری طرح برنج کشور، تولید چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن شلتوک و تولید دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج در سطح ۷۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور پیش‌بینی می شود که می تواند بخش عمده نیاز داخلی را تامین کند.

وی افزود: پیش بینی میزان تولید برنج امسال نسبت به سال گذشته ۲۰۰ هزار تن و نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ هزار تن رشد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شرایط اقلیمی مناسب در فصل بهار و اقدامات فنی و ترویجی از جمله استفاده از تقویم زراعی و بذور اصلاح و گواهی شده موجب این میزان تولید شده است، گفت: مصرف کودهای کشاورزی به صورت متوازن به ویژه مصرف کودهای پتاسه و فسفاته استاندارد مورد نیاز و مبارزه با علف های هرز و توسعه کشت و برداشت مکانیزه و مجموعه اقدامات فنی در زراعت برنج و مدیریت مصرف بهینه آب و بکارگیری روش آبیاری تناوبی محصول و... افزایش تولید را محقق کرده است.

محمدی استان گیلان را دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دانست و عنوان کرد: تولید ۱.۱ میلیون تن شلتوک پیش بینی می شود؛  حداقل قیمت برای ارقام کیفی ۹۵ هزار تومان اعلام شده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071209969
  • خبرنگار : 50040