توسعه مراودات تجاری استان های گیلان و ساراتوف

نشست هیأت اقتصادی استان ساراتوف روسیه با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی گیلان امروز در رشت برگزار و بر توسعه مراودات تجاری و اقتصادی دو استان تاکید شد.

قاسم رضائیان، امروز پنجشنبه ۱۲ مهرماه در جلسه با هیأت اقتصادی از استان ساراتوف روسیه با تأکید بر اینکه استان گیلان به دنبال تقویت همکاری‌های اقتصادی با استان‌های روسیه است، اظهار کرد: ایران و روسیه اخیرا تعاملات ارزنده‌ای برای همکاری با یکدیگر داشته‌اند و پیوستن به اوراسیا این چشم‌انداز را در دو طرف تقویت کرده و حجم تجارت هم دست‌خوش تغییرات اساسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تحولات منطقه‌ای شرایط را به‌گونه‌ای رقم زده که ارزش کریدور نوستراک بیش‌ازپیش برجسته شده است، افزود: تکمیل این کریدور نقش بسزایی در توسعه روابط داشته و همه این موارد بیانگر اهمیت این نشست جهت توسعه مراودات تجاری و نزدیکی دو استان گیلان و استان ساراتوف است.

سامان نظری، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی گیلان هم در این جلسه به آمادگی برای تقویت ترانزیت کالا و ایجاد تمهیدات لازم برای توسعه این همکاری‌ها اشاره کرد و گفت: در بخش تولیدات صنعتی طی دهه‌های گذشته در صنایع دارویی بهداشتی، غذایی، آشامیدنی و الکترونیک در استان پتانسیل‌های مهمی در زمینه صنعت وجود دارد و از سویی در بخش کشاورزی و محصولات کشاورزی استراتژیک این استان دارای مزیت ویژه خصوصا برای صادرات به روسیه است.

سرگی کلوچاروف، رئیس مرکز حمایت از صادرات استان ساراتوف در این نشست با ابراز خرسندی از حضور در استان گیلان گفت: استان گیلان پتانسیل‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، دارویی دارد و این مهم می‌تواند بخشی از کالاهای اساسی استان ساراتوف کشور روسیه را تأمین کند.

وی افزود: تمایل داریم بیشتر با بازرگانان و تجار گیلانی دیدار و مراودات داشته باشیم و این نشست می‌تواند تداوم بیشتری در رابطه دوجانبه ما ایجاد کند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071209946
  • خبرنگار : 50042