همایش ملی تشکل‌های ایثارگری خادمیاران شهدای کشور برگزار شد

همایش ملی تشکل‌های ایثارگری خادمیاران شهدای کشور (فرزندان شاهد و ایثارگر سراسر کشور)

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید سید حسن نصرالله و تمام شهدای جبهه مقاومت، گفت: شهدا با عشق و ایمان راه خود را به صورت اختیاری انتخاب کردند و تا اذن خدا نباشد انسان نمی‌تواند در چنین مسیری گام بردارد.

وی افزود: شهدا آگاهانه، عاشقانه و مومنانه راهی این مسیر شدند، البته از بدو انقلاب باید ببینیم چه کسانی موفق شدند که در سمت درست تاریخ بایستند، امروز هم اراده شما جوانان عزیز انقلابی که همواره پای کار هستید، بسیار خوب است.

اسلامی با بیان اینکه تصویری که امروز معاندان جمهوری اسلامی از ایثارگران کشورمان ارائه می‌کنند، بسیار متفاوت از آن چیزی است که در کشورمان در جریان است، تصریح کرد: با اقدامات مناسب این گروه‌های مردمی و روایتگری که در سراسر کشور به خصوص از جنس شهدا دارند، بهتر می‌توانند خانواده بزرگ ایثار و شهادت را معرفی و نقشه دشمنان را خنثی کنند

سردار حسین دهقان، رییس بنیاد مستضعفان نیز در این همایش گفت: گلزارهای شهدا نبض تپنده امت ما در تاریخ کشور بوده و همواره سرمشق، الگو و جهت دهنده برای ما هستند.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدا، اظهار کرد: هر جا نشست و اجلاسی در سطح ملی برگزار می‌شود، بیرق بلند آن نام و یاد امام راحل(ره) است و امروز قلب آزادی خواهان زیادی در سراسر دنیا با یاد و نام ایشان می‌تپد.

وی افزود: به شما که خادم گلزارها و خانواده شهدا هستید، تبریک می‌گویم زیرا این توفیق بزرگی است که خدا نصیب شما کرده که به کسانی خدمت می‌کنید که نزد خدا بسیار عزیزند.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: گلزارهای شهدا نبض تپنده امت ما در تاریخ کشور بوده و همواره سرمشق، الگو و جهت دهنده برای ما هستند، زیرا شهدا نیز مظهر دینداری، ولایتمداری و تکرار عاشورای حسینی(ع) بودند که این امر بسیار عظمت دارد و الهام بخش است.
سعید اوحدی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این همایش ضمن گرامیداشت یاد شهدای مقاومت به ویژه سید حسن نصرالله گفت: ضایعه جنایات رژیم سفاک و فاسد صهیونیستی را تسلیت عرض کرده و معتقدیم که این رژیم از مرزهای خباثت عبور کرده و به جنونی رسیده که به برکت شهدای مظلوم لبنان و فلسطین شاهد سرنگونی این جنایتکاران خواهیم بود.

وی افزود: قانون‌مندی نظام خلقت در طول تاریخ این گونه بوده که زمانی که مقابله حق علیه باطل به اوج خودش می‌رسید خداوند نعمت‌های بزرگی را برای جامعه بشریت عرضه نموده و شاهد تحول عظیمی خواهیم بود.

اوحدی با اشاره به اینکه در تاریخ نیز همچون واقعه کربلا نداریم که امام حسین (ع) با تمام خانواده خود در این مسیر گام برداشتند، تصریح کرد: در اوج این تقابل و حرکت ایشان از مکه به کربلا، امام در منزلگاه‌های مختلف صحبت‌های متفاوتی با مردم دارند و در حقیقت فرمایش ایشان بعد از شهادت یارانش کلید رمز شرایط امروز است که بعد از اتمام حجت‌ها فرمودند که من با اهدای خونم دین جدم را احیا می‌کنم.

وی با بیان اینکه آن روز با تمام محدودیت‌های زمان ایستادگی کردند و امروز هم شک نداشته باشید عظمتی که در اربعین اتفاق افتاد که در نوع خود بی نظیر است، حاصل همان دیدگاه است، تصریح کرد: بزرگترین حادثه دوران خلقت حادثه عاشورا است که بزرگ‌تر از آن نداشته و نداریم، طبق گفته پیامبر اکرم (ص) امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و بعد از بیش از ۱۴۰۰ سال از واقعه عاشورا بیش از ۲۰ میلیون نفر در اربعین حسینی شرکت کردند که بزرگترین گردهمایی تاریخ خلقت بشریت محسوب می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: ما یقین داریم که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری جریان مقاومت حزب‌الله پیروز است. دیروز تمام رسانه‌های دنیا که طی چند ماه گذشته برای خون مظلومان غزه و لبنان لال بودند، عزا گرفته و برای چند صهیونیستی ناراحت بودند، اما این حرکت زمینه نابودی صهیونیست را فراهم خواهد کرد.

اوحدی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط خادمیاران سراسر کشور گفت: این اتفاق بزرگی است و با تمام وجود افتخار می‌کنیم که اراده کرده و این حرکت را شروع کردید و باید این مجموعه را گسترش دهید چرا که جریان شهدا به قدری برکت و عظمت دارد که امیدوارم بتوانیم این جریان را در تمام استان‌ها داشته باشیم.

وی اظهار کرد: زمانی که خدمت مقام معظم رهبری رسیده و گزارش عملکرد خود را ارائه دادیم، ایشان فرمودند که ما در قبال جامعه ایثارگری دو رویکرد داریم، در ابتدا رویکرد ظاهری که مهم است و دیگری رویکرد باطنی که جوهره اصلی آن محسوب می‌شود، روزمره‌گی و غفلت نباید ما را از نورانیت و برکت جامعه ایثارگری دور کند. هر شهید یک جریان و موضوع است که باید به باطن آن بپردازیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به فرزندان شهدا و خادمیاران سراسر کشور گفت: کاری که شما می‌کنید باعث شادی والدین و خانواده شهدا می‌شود که حدیث قدسی از خداوند رحمان ذکر شده که فرمودند اگر ما شهیدی را از خانواده جدا کردیم، خود من جایگزین این شهید در خانواده‌اش خواهم بود. بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مسیر با افتخار و با تمام توان در خدمت شماست تا بتوانیم این مسئولیت سنگین را به مقصد برسانیم.

سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در همایش ملی تشکل‌های ایثارگری خادمیاران شهدای کشور (فرزندان شاهد و ایثارگر سراسر کشور) گفت: باید به خانواده شهدا و ترویج و تحکیم یاد شهدا عنایت ویژه شود. تشکل‌های ایثارگری با تدبیر بنیاد شهید و امور ایثارگران، بازوان اجرایی و محور وفاق ملی هستند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت، شهید سید حسن نصرالله، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری حفظ یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست، لذا باید به خانواده شهدا و ترویج و تحکیم یاد شهدا عنایت ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از این جنس و از همین خانواده است، تصریح کرد: تجربه حضور در عرصه خادمین شهدا در حقیقت جهاد تبیینی است که مقام معظم رهبری به آن بارها اشاره فرمودند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه ۳۰۵ تشکل ایثارگری در سراسر کشور وجود دارد، اضافه کرد: این تشکل‌ها با تدبیر بنیاد شهید و امور ایثارگران، بازوان اجرایی و محور وفاق ملی هستند. شهدا هم این‌گونه بودند و سند فاخر آن هم شهدایی هستند که با نام و نشان خود در این مسیر گام برداشتند

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403071209911
  • خبرنگار :