هدایت ساحل‌نشینان برای سرمایه‌گذاری در پرورش ماهیان دریایی با قفس های کوچک مقیاس

مدیرکل شیلات هرمزگان، بر توسعه پرورش ماهیان دریایی با قفس‌های کوچک مقیاس در مناطق نزدیک ساحل همچون قشم و بندرلنگه و هدایت جامعه صیادی و ساحل‌نشینان برای سرمایه‌گذاری در این زمینه تاکید کرد.

مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان امروز پنج‌شنبه ۱۲ مهر در نشست توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس های مقیاس کوچک در استان هرمزگان اظهار کرد: پرورش ماهیان دریایی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه دانش بنیان، جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی است که با بها دادن‌ به این ظرفیت و رفع موانع توسعه آن می‌توان اتفاقات خوبی را در حوزه اقتصاد استان و کشور رقم زد.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب و مستعد پرورش ماهی در قفس در هرمزگان بیان کرد: بدون شک استان هرمزگان با بهره گیری از شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» می تواند در بازه زمانی چند ساله پیش روی، جهش تولید خوبی در زمینه پرورش ماهی در قفس ایجاد کند.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه در شرایط کنونی همه باید در راستای‌ تامین پروتئین مورد نیاز جامعه تلاش مضاعف داشته باشند، گفت: برای سرعت بخشی در اجرای طرح‌های تکثیر و پرورش ماهی در قفس، پیگیری‌های جدی انجام شده است که شیلات هرمزگان توانسته گام‌های خوبی در این زمینه بردارد.

بارانی با تاکید بر حرکت استوار در مسیر خودکفایی تولید و تکثیر بچه ماهی در استان، بیان کرد: با حمایت سازمان شیلات ایران گام‌های خوبی در حوزه توسعه پرورش ماهی در قفس برداشته شده است.

وی، برنامه ریزی در راستای بازدید از مزارع مقیاس کوچک کشورهای پیشرو از جمله هندوستان، برگزاری نشست های منظم و پی در پی با بهره برداران، پیگیری جذب سرمایه گذار در زمینه تکثیر و نرسری ماهیان دریایی و استفاده از توان جامعه صیادی برای توسعه ماهی در قفس را از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این نشست عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، استان هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳ هزار تن تولید ماهی در قفس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استان شیلاتی کشور است.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403071209866
  • خبرنگار : 50367