مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان؛

استمرار خیرات، نیازمند تبیین فرهنگ «وقف» است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: استمرار خیرات در میان سایر اقشار نیازمند تبیین فرهنگ وقف در حوزه احسان اجتماعی است.

پنجشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۳، همایش «یاوران وقف» به منظور تکریم و تجلیل از هیئت امنای اماکن مذهبی، خادمین و یاوران وقف شهرستان های تالش و رضوانشهر با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان،ائمه جمعه شهرستان تالش، فرماندار و مسئولان در سالن اجتماعات معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش برگزار شد. 

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی در این مراسم ضمن تأکید بر اهمیت فریضه وقف در جامعه اظهار داشت: «وقف» مصداقی بارز از احسان و تعاون و تصدق دائمی و مستمر و بدون ریا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در ادامه بر گستردگی مسئله وقف در تمام ادیان الهی اشاره کرد و افزود: «وقف» سنت جاریه‌ای است که در تمامی ادیان الهی وجود داشته است به طوری که در اروپا بسیاری از اماکن دینی و خیریه‌ای به‌ صورت وقف و موقوفات مدیریت می‌شود.

حجت الاسلام تدینی در ادامه افزود: «وقف» تنها راهی برای ماندگاری و مانایی و پیشگیری از زمین‌خواری است. لذا استمرار خیرات در میان سایر اقشار نیازمند تبیین فرهنگ وقف در حوزه احسان اجتماعی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه در استان گیلان یکی از برنامه‌های مهم اوقاف و امور خیریه استان گیلان را اجرای برنامه‌های فرهنگی دانست و اظهار کرد: طرح‌های فرهنگی با مشارکت فعالان قرآنی، دستگاه‌های فرهنگی، بقاع متبرک، هیئت‌ های مذهبی، مؤسسات فرهنگی اجرا می شود که این برنامه ها موجب ایجاد روحیه فرهنگی و قرآنی در جامعه شده و خود نمونه بارز جهاد تبیین است. 

در پایان این مراسم از واقفین ،هیئت امناء بقاع متبرکه با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071209822
  • خبرنگار : 50974

برچسب‌ها