مسئول بسیج رسانە استان کردستان خبر داد:

برگزاری رویداد یک روزه رسانه‌ای بانوان "طنین" در کردستان

مسئول بسیج رسانە استان کردستان از برگزاری رویداد یک روزە "طنین" بە همت سازمان بسیج رسانە استان و در راستای برگزاری سومین جشنوارە ملی رسانەای بانوان حریم رسالت در استان کردستان خبر داد.

سجاد عرفانی امروز (۱۲مهر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویداد رسانه‌ای "طنین" رویدادی ٢۴ ساعته باهدف تولید محتوا و جریان سازی رسانه‌ای در حوزه بانوان و در راستای برگزاری سومین جشنواره رسانه‌ای بانوان  «حریم رسالت» به همت بسیج رسانه و همکاری جامعه زنان استان‌ برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این رویداد یک رویداد رسانەای ویژە بانوان و عرصه رقابت و درخشش بانوان رسانه در بهتر شناساندن الگوی موفق و تراز بانوی ایرانی اسلامی با هدف هویت ‌سازی برای نسل جوان است که اهالی رسانه و بانوان خبرنگار می‌توانند با آثار و محتوای تولیدی خود در حوزه "زن و خانواده" در این جشنواره حضور داشته باشند.

عرفانی تصریح کرد: روایت زندگی بانوان موفق ایرانی، واقعیت زندگی زن در کشورهای غربی، روایت پیشرفت زنان در انقلاب اسلامی، نقش زن در تحکیم بنیان خانواده، چالش جمعیت، سبک زندگی ایرانی اسلامی و حیا و پوشش زن در سلامت جامعه نیز محورهای عنوان شده برای رویداد طنین است.

وی در ادامه عنوان کرد: این رویداد که به منظور تبیین و تقویت هویت اسلامی ایرانی زن مسلمان و معرفی چهره زن تراز انقلاب اسلامی به نسل جوان برنامه ریزی شده است از تحریف نقش زن و خانواده در انقلاب اسلامی نیز جلوگیری خواهد شد و ایجاد جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی با محوریت بانوان را در پی خواهد داشت.

عرفانی بیان کرد: کلیپ و گزارش ویدئویی، موشن‌گرافی، اینفوگرافی، پادکست، مستند، عکس، گزارش تحقیقی و تحلیلی، یادداشت و سرمقاله، گزارش خبری، مصاحبه و تیتر از جمله قالب‌های پیش بینی شده در این رویداد است.

وی در ادامە سخنان خود تصریح کرد: جدای از اینکە در قالب استانی از نفرات برتر رویداد رسانەای "طنین" تقدیر خواهد شد، افراد برگزیدە تا تاریخ ۲۰ مهر فرصت دارند تا آثار برگزیده خود را در سایت "حریم رسالت" بارگذاری و در سومین جشنوارە ملی "حریم رسالت" شرکت کنند.

عرفانی با بیان اینکە اختتامیە سومین جشنوارە ملی حریم رسالت امسال در گیلان برگزار می‌شود، افزود: این جشنوارە سومین سال است کە بە همت بسیج رسانە و جامعە زنان برگزار می‌شود و برش استانی این جشنوارە بە نام رویداد طنین صبح روز یکشنبە "۱٥ مهر" برای بانوان فعال رسانە در استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی تیتر را یکی از بخش‌های اصلی و جذاب حوزە خبر دانست و گفت: امروزە مخاطبان بە ویژە نسل جوان تیترهای "زرد" فضای مجازی را بیشتر از محتوای رسانەها و پایگاەهای خبری می‌پسندند، لذا اصحاب رسانە با انتخاب تیترهای جذاب و ورود بە فضای مجازی و تولید محتوا در فضای غیررسمی سعی کنند کە اخبار درست را بە مخاطبان خود انتقال دهند.

عرفانی در ادامە از برگزاری کارگاەهای سواد رسانەای با همت و همراهی رسانەها و بسیج رسانە استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاە سواد رسانەای بە ارتقاء سواد رسانەای در استان کمک خواهد کرد.

گفتنی است؛ رویداد استانی "طنین" روز یکشنبە پانزدهم مهر ماە در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403071209821
  • خبرنگار : 50294