یک مسئول:

تمام بدهی‌های گذشته اتاق بازرگانی قزوین پرداخت شده است

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: همان‌طور که می‌دانید اتاق بازرگانی در سنوات گذشته دارای بدهی‌هایی بود و امروز با کمک تمامی اعضای اتاق بازرگانی توانستیم ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی پیشین این اتاق را پرداخت کنیم.

مهدی عبدیان روز پنجشنبه ۱۲ مهر در نشست خبری با اهالی رسانه استان قزوین، ضمن ابراز خشنودی از عملیات وعده صادق ۲ اظهار کرد: از نیروهای مسلح که جواب دندان شکنی به اسرائیل دادند تشکر می‌کنیم و امیدواریم با تقویت اقتدار نظام به رونق اقتصادی کشور و به تبع آن استان  قزوین کمک شود. 

وی در شروع صحبت‌های خود با اشاره به ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته افزود: در یک سال گذشته تعداد صدور کارت‌های بازرگانی از ۶۶۶ مورد به ۱۹۸۲ کارت رسید و همچنین برای ۳۰ شرکت تولیدی، تخصیص ارز داشتیم. 

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین با بیان اینکه، ۴۲۹۸ درخواست در قالب نامه در یک سال گذشته بررسی شده است، خاطرنشان کرد: از این بین ۱۷۴۴ نامه ارجاع به دستگاه‌ها داشتیم در ادامه با پیگیری مطالبات یک پایانه گمرکی در شهرک صنعتی پاسارگاد ایجاد شد و هم‌چنین با صادرات برخی کالاها موافقت صورت گرفت.

عبدیان در خصوص راه اندازی دفاتر خارج از کشور توسط اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: در چند وقت اخیر برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش خروجی و کارآمدی هر چه بیشتر تصمیم گرفتیم با کمک سایر اتاق‌های بازرگانی کشور، گروهی راه‌اندازی شود تا در خارج از کشور نیز اتاق داشته باشیم و ظرفیت این اتاق نهایت استفاده را ببریم.  

وی تصریح کرد: قرار است با هماهنگی اتاق بازرگانی چند استان که دفاتر خود را در روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه  ارمنستان، افغانستان، چین و اربیل راه‌اندازی کرده‌اند و یا خواهند کرد بتوانیم به دستاوردهای بهتری در حوزه بازرگانی برسیم. 

رئیس اتاق بازرگانی قزوین اظهار کرد: امروز اتاق بازرگانی استان قزوین به لحاظ تجهیزات و نرم افزار مجهز شده و به دنبال پروانه پایان کار آن هستیم. 

وی ادامه داد: همان طور که می‌دانید اتاق بازرگانی در سنوات گذشته دارای بدهی‌هایی بود و امروز با کمک تمامی اعضای اتاق بازرگانی توانستیم ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی پیشین این اتاق را پرداخت کنیم و در کنار آن باید بگویم که ۲ برابر بدهی گذشته یعنی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در اتاق بازرگانی اعتبار مالی داریم.

عبدیان با بیان اینکه در راستای مطالبات اتاق بازرگانی استان قزوین با هیچ شخص و هیچ سمت و منصبی مماشات ندارم بیان کرد: امروز توانستیم برای اتاق بازرگانی بودجه بگیریم و در همه حوزه‌ها حقمان را گرفتیم که این کار در گذشته انجام نشده بود. 

وی گفت: ناترازی انرژی مهمترین مشکل تولید است و با توجه به روند کنونی هیچ امیدی به دولت برای حل آن نداریم مگر ارز تک نرخی شود و از مشکلات بیشتر جلوگیری شود. با گزارش اعلام شده این ناترازی در سال‌های آینده به ۵۰ درصد خواهد رسید و در این شرایط به واحدهای صنعتی انرژی‌بر هم برق داده می‌شود که متأسفانه این روند به ورشکستگی منجر می‌شود.

عبدیان در پایان صحبت‌های خود به عملکرد مثبت معاون اقتصادی استانداری قزوین اشاره کرد و افزود: علی رحمانی معاون اقتصادی استاندار قزوین عملکرد خوب و تعاملی با بخش صنعت داشته است اما اگر بخواهیم به طور کلی عملکرد دولت سیزدهم در استان قزوین را بررسی کنیم باید بگوییم که اقدام چشمگیری برای استان در بخش صنایع صورت نگرفت در حالی همه ما به خوبی می‌دانیم قزوین ظرفیت‌های قابل توجهی در بخش صنعت دارد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403071209811
  • خبرنگار : 50560