استاندار زنجان:

تکمیل کمپ ماده ۱۶ زنجان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

استاندار زنجان گفت: عملیات وعده صادق ۲ که توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک به اهداف مهم نظامی و امنیتی در قلب سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت موجب شادمانی مردم شد.

محسن افشارچی امروز (پنجشنبه ۱۲ مهر ماه)  در جلسه شورای اجتماعی استان، اظهار کرد: این روزها ترکیبی از غم و اندوه و شادی در کشور حاکم است که غم و اندوه مردم از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان ناشی می‌شود و شادی مردم نیز مربوط به عملیات موفق وعده صادق ۲ است.

وی با بیان اینکه کشور ایران همواره حامی مظلومان در اقصی نقاط جهان بوده است، گفت: همه هزینه‌هایی که کشور ما بعد از انقلاب اسلامی پرداخته، برای حفظ استقلال کشور بوده است.

استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه نگاه کلان به اقدامات استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی مثبت بوده است، گفت: طی سه سال گذشته در برخی شاخص‌ها خوب عمل کردیم و در برخی شاخص‌ها نیز به کار بیشتر و برنامه‌ریزی درازمدت نیاز داریم.

افشارچی با بیان اینکه طی سه سال گذشته، برنامه‌ریزی لازم در خصوص برخی شاخص‌های اجتماعی در استان صورت گرفت، افزود: نتایج این اقدامات باید بررسی شود که طبق شاخص‌ها آیا مثبت یا منفی بوده است.

او با اشاره به شاخص‌های حوزه اقتصادی، گفت: با توجه به تحریم‌ها باید به سمت افزایش تولید ناخالص داخلی از محل سرمایه‌گذاری حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه این استان در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی نظیر نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی در مقایسه با نرخ کشوری عملکرد خوبی داشته است، گفت: برای اولین بار شاخص درآمد به هزینه استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر رفت.

افشارچی با اشاره به اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی حرکت‌های خوبی در استان انجام گرفته است، اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب در سه سال گذشته توجه به ۲ حوزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و امور کتابخانه‌ها در استان بود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه گروه‌های هدف این ۲ حوزه کاملا با گروه‌های دیگر متفاوت هستند، ادامه داد: همچنین با تکمیل کمپ ماده ۱۶ استان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071209785
  • خبرنگار : 50160