در راستای حل مشکل ناترازی انرژی؛

سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت موفق به اخذ مجوز و تاییدیه نیروگاه خورشیدی شد

سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت در راستای حل مشکل ناترازی انرژی موفق به اخذ مجوز و تاییدیه نیروگاه خورشیدی در قالب احداث ۱۰۰۰ سامانه حمایتی کیلوواتی از سوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) شد.

به گزارش ایسنا، به همت جهادگران عرصه تولید انرژی های تجدید پذیر با توجه به فناوری های کسب شده در حوزه انرژی های تجدید پذیر در جهاددانشگاهی علم و صنعت احداث ۱۰۰۰سامانه حمایتی ۵ کیلوواتی توسط سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) به این سازمان واگذار شد.

 این واگذاری در راستای اجرای طرح تولید برق خورشیدی و حمایت هدفمند دستور ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۱ برای خانوار های تحت پوشش سازمان های بهزیستی ، کمیته امداد ، بسج سازندگی و معاونت روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری با همکاری ساتبا و شرکت توزیع برق است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت، یکی از مزیت های نوین این دانش نسبت به سایر رقبا طراحی و ساخت کامل این سامانه با فناوری بومی است که علاوه بر ایجاد اشتغال دانش بنیان و کمک به رفع ناترازی برق ، باعث در امد زایی خانواده های کم برخوردار مناطق محروم کشور می‌شود.

سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت در راستای کمک به حل مشکل ناترازی برق کشور برنامه ریزی برای احداث نیروگاه های خورشیدی و طراحی و ساخت تجهیزات نیروگاهی شامل اینورترها، ترانس و نیاز های نیروگاهی کشور به میزان حد اقل ۱۰۰۰ مگاوات را در دستور کار دارد و در این راستا ضمن بی نیازی کشور از واردات تجهیزات نیروگاهای خورشیدی باعث رفع بعضی از ناترازی برق کشور می‌شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403071209757
  • خبرنگار : 71963