رئیس هیات پزشکی ورزشی استان:

آمار ورزشکاران سازمان‌یافته کرمانشاه تا پایان سال به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد 

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه از رشد هفت درصدی آمار ورزشکاران سازمان یافته استان طی شش ماهه امسال خبر داد و گفت: امیدواریم تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان تا پایان سال به حدود ۱۰۰ هزار نفر برسد.

امید قادری، امروز(۱۲ مهر) در مجمع سالیانه هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه که با حضور رئیس فدراسیون و مسئولین ورزش استان برگزار شد، به رشد قابل توجه آمار ورزشکاران سازمان یافته استان در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: افزایش جمعیت ورزشکاران سازمان یافته به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی توسعه ورزش است که در چهار سال اخیر این شاخص در کرمانشاه روند روبه رشد مطلوبی داشته است. 

قادری با بیان اینکه امسال تاکنون رشد هفت درصدی در ورزشکاران سازمان یافته استان را داشته ایم، گفت: امیدواریم تا پایان سال این رشد به ۱۰ درصد افزایش پیدا کند و تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان به حدود ۱۰۰ هزار نفر برسد. 

به گفته این مسئول در حال حاضر ۵۴ هزار و ۲۹۸ ورزشکار سازمان یافته در استان فعال هستند که شامل ۲۳ هزار و ۱۴۹ ورزشکار زن و ۳۴ هزار و ۹۸۴ ورزشکار مرد می‌باشد. 

وی در ادامه به وجود ۱۰۶۰ باشگاه ورزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هیات ۳۶ ناظر دارد که طی شش‌ماهه امسال ۳۳۷ فقره بازرسی اولیه را از باشگاه‌ها انجام داده‌اند. 

وی از فعال شدن پنج هیات پزشکی ورزشی در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در فعالسازی هیات شهرستان‌ها تلاش شده از ظرفیت پزشکان آنها استفاده کنیم. 

قادری در ادامه با بیان اینکه روزانه حدود ۵۰۰ ورزشکار برای دریافت خدمات به این هیات مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: خدماتی که به این ورزشکاران ارائه می‌شود عموما به شکل رایگان و یا با ۶۰ درصد تخفیف تعرفه دولتی است. 

وی افزود: در این هیات، واحدهای تغذیه ورزشی، روانشناسی ورزشی، ارتوپدی پزشکی ورزشی، حرکات اصلاحی و فیزیوتراپی و توانبخشی فعال هستند. 

رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه خواستار حمایت فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان برای توسعه زیرساخت‌های این هیات شد و خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌ها زمینه افزایش ارائه خدمات را به ورزشکاران استان فراهم خواهد کرد. 

به گفته این مسئول، هیات پزشکی ورزشی استان براساس ارزیابی‌های فدراسیون در سال گذشته رتبه‌ سوم را در کشور بدست آورده است. 

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071209751
  • خبرنگار : 50184