حملات مقاومت اسلامی لبنان به مواضع اشغالگران صهیونیست

مقاومت اسلامی لبنان بامداد پنجشنبه از هدف قرار دادن مقر نظامیان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در راستای حمایت از فلسطینیان در نوار غزه و مقاومت قهرمانانه و شرافتمندانه آنها و همچنین در دفاع از لبنان و مردم آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۰۰ به وقت محلی نظامیان رژیم صهیونیستی را در شهرک «مسکاف» با موشک مستقیما هدف قرار دادند.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه خود از حمله راکتی مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان به محل تجمع نیروهای دشمن صهیونیستی در پایگاه «حانیتا»، در داخل شهرک «شتولا»، منطقه «عفدون» در شرق «نهاریا» ومحل تجمع اشغالگران در شهرک «روش بینا»، محل تجمع نظامیان رژیم در شهرک یرؤون، محل تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف پایگاه «الراهب» با ۲ موشک برکان، محل تجمع نظامیان دشمن صهیونیستی در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین «ادمیت»، محل تجمع نظامیان صهیونیست در شهرک «کفرگلعادی» با موشک‌های از نوع فلق، پادگان «رامیم» با موشک‌های فلق، محل تجمع نظامیان صهیونیست در «حرش مسکفعام» و پایگاه «الراهب» خبر داد.

از سوی دیگر حزب الله در بیانیه‌ خود اعلام کرد: «در حمایت از مردم پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن و نیز در دفاع از لبنان و مردم کشور و واکنش به حملات وحشیانه اسرائیل به روستاها، شهرها و غیرنظامیان، مجاهدان مقاومت اسلامی در ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه صبح امروز پنجشبه با تلاش نیروهای دشمن برای پیشروی در گذرگاه فاطمه در جنوب لبنان با شلیک آتش توپخانه مقابله کردند.

منابع لبنانی نیز از حملات خشونت‌بار به شهرهای الخیام، السهل و برج الملوک خبر داده و اعلام کردند این حملات تاکنون ادامه داشته است. خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد رژیم صهیونیستی با چهار حمله منطقه «الشیاح» در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داده است. وی در ادامه افزود درنتیجه حملات رژیم صهیونیستی به یک مرکز اسلامی در منطقه «الباشوره» در بیروت ۶ تن شهید و هفت تن زخمی شدند. توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی هم اکنون در حال حملات شدید به اطراف شهر المطله و منطقه الخیام و شلیک منور در آسمان این منطقه است.

سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که بیمارستان‌های لبنان به دلیل انتقال زخمی‌ها شاهد ازدحام شدیدی هستند. وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرده در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ نفر از مردم این کشور در حملات رژیم صهیونیستی شهید و ۸۵ نفر هم مجروح شده‌اند.

کمین نیروهای مقاوت علیه اشغالگران صهیونیست

خبرنگار المنار نیز تاکید کرد که گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی که از پایگاه المالکیه به سمت شهرک عیترون در مرز لبنان پیشروی کرده بودند، در کمین نیروهای مقاومت گرفتار شدند.

قبل از این مبارزان حزب الله در محورهای یارون، مارون الراس، العدیسه و کفرکلا وارد درگیری‌های شدیدی با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی شده و ضربات سختی به آن‌ها وارد کردند.

صهیونیست‌ها به کشته شدن هشت نظامی و زخمی شدن ده‌ها نظامی دیگر در درگیری با مبارزان حزب الله اعتراف کردند.

رسانه‌ها از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در «کفار جلعادی»  اصبع الجلیل و طبریا و اطراف آن و «اویویم» در مرزهای با لبنان خبر دادند.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071209719
  • خبرنگار : 71588