رونمایی از ۲ برنامه کاربردی گردشگری در سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: در آخرین روز هفته گردشگری دو برنامه کاربردی ویژه گردشگری در استان رونمایی شد.

محمدهادی طهرانی‌مقدم در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: به مناسبت هفته گردشگری و با حضور فعالان و مسئولان حوزه گردشگری استان آئین رونمایی از دو برنامه کاربردی حوزه گردشگری در زاهدان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان افزود: یکی از چالش‌های اساسی گذشته، ایجاد تداخل در واگذاری‌ها و صدور موافقت‌های اصولی بود که به منظور حل این مسأله به همت معاونت گردشگری اداره کل و توان جوانان خلاق بومی استان و شرکت‌های فناوری پارک علم و فناوری اقدام به راه‌اندازی "نقشه GIS اراضی و پهنه‌های گردشگری" کردیم.

وی ادامه داد: در فاز اولیه این برنامه کاربردی ۱۰۰ نقطه با محوریت نوار ساحلی جانمایی شده که شامل نقشه‌های طول و عرض جغرافیایی، اطلاعات موافقت اصولی‌های صادر شده، مساحت پروژه و سرمایه‌گذار و... می‌باشد که با فعال‌سازی این برنامه دیگر شاهد بروز مشکلات سابق نخواهیم بود و بسیار نیز در تسهیل امور مؤثر است.

به گفته طهرانی مقدم، در بروزرسانی این برنامه قرار است تعداد نقاط و اطلاعات تکمیلی هم افزایش یابد تا در اختیار عموم سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: با هدف توسعه سفرهای گروهی به استان سیستان وبلوچستان که به پدیده گردشگری سال نامگذاری شده است نیز برنامه‌هایی در دستور کار اداره کل و معاونت گردشگری قرار دارد که یکی از آن‌ها معرفی استان در قالب نرم‌افزارهای کاربردی است.

وی تصریح کرد: در همین راستا برنامه کاربردی "هدیه سفر" نیز با توان نیروهای خلاق بومی و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان طراحی و در هفته گردشگری رونمایی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و عموم مردم، گردشگران و تور لیدرها می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

به گفته طهرانی مقدم، در قالب این برنامه کاربردی ضمن معرفی بیشتر و بهتر استان، در خصوص فروش صنایع دستی، رشد بازدید از موزه‌های استان، جذب حمایت‌های مادی و معنوی دستگاه‌های اجرایی و... اقداماتی صورت گرفته که مهمترین بخش این برنامه نیز حمایت ویژه از تورگردانان، بلدهای محلی و فعالان حوزه گردشگری در سطوح ملی و استانی است.

وی ادامه داد: در این برنامه کاربردی مشوق‌های بسیار خوبی تعبیه شده که در اختیار قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403071209715
  • خبرنگار :