آموزش و پرورش ناحیه ۵ در صدرا راه‌اندازی شد

رئیس کمیسیون حقوقی و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر صدرا از افتتاح آموزش و پرورش ناحیه ۵ شیراز در این شهر خبر داد.

خداکرم فیروزمند امروز، ۱۲ مهرماه در نشست شورای شهر صدرا با اعلام این خبر گفت: مراسم افتتاحیه آموزش و پرورش ناحیه ۵ در شهر صدرا برگزار شد که این کار مرهون پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولان مربوطه است.

وی با یادآوری اینکه پیش از این مدارس صدرا ذیل آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز فعالیت می‌کردند، افزود: صدرا با داشتن جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار دانش‌آموز یک آموزش و پرورش مستقل نداشت و واقعاً این مسئله بود اما بحمد الهی وعده مسئولان به سرانجام رسید.

فیروزمند با بیان اینکه محمدعلی نسب به عنوان اولین مدیر آموزش و پرورش صدرا انتخاب شده است، گفت: مدیران صدرا، مدیران توانمندی هستند اما در بعضی جهات دست شان کوتاه است.

رئیس کمیسیون حقوقی و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر صدرا به وضعیت مدارس صدرا اشاره کرد و گفت: مدارس در صدرا، بعضا فرسوده هستند که در تهیه کوچکترین امکانات هم مانده‌اند و نیاز است دست به دست هم بدهیم و این معضلات را به حداقل برسانیم.

وی یکی از بزرگترین معضلات شهر صدرا را مدارس دو نوبته عنوان کرد و گفت: در صدرا مدرسه‌ای نیست که دو نوبته نباشد و این بزرگترین چالش آموزش و پرورش صدراست.

عضو شورای اسلامی شهر صدرا با اشاره به قول مساعد مدیرعامل شرکت عمران صدرا در خصوص مکان‌یابی آموزش و پرورش گفت: همه تلاش می‌کنیم تا جانمایی مناسبی برای استقرار آموزش و پرورش ناحیه صدرا انجام شود.

فیروزمند اظهار امیدواری کرد، با استقرار ناحیه آموزش و پرورش شهر صدرا سایر الزامات آن مانند تاسیس مدارس نمونه دولتی، استعدادهای درخشان که لازمه داشتن که اداره قوی در بخش آموزش و پرورش است به مرور فراهم شود.

رئیس کمیسیونهای حقوقی و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر صدرا تصریح کرد: داشتن آموزش و پرورش قوی زیرساخت‌های خاص خود را نیاز دارد، در حالی که آموزش و پرورش در شهر صدرا حتی از داشتن یک سالن مناسب برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری جلسات محروم است.

وی تأکید کرد: باید در راس کار احداث ساختمان آموزش و پرورش قرار گیرد و سپس به سایر زیرساخت‌ها و تلاش برای رشد کیفیت مدارس بپردازیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071209680
  • خبرنگار : 50649