استاندار آذربایجان‌ غربی:

توسعه مبادلات بین ایران و ترکیه در دولت چهاردهم با جدیت دنبال می‌شود

استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: با تشکیل دولت چهاردهم دستور توسعه همکاری دو کشور با جذیت دنبال می‌شود. 

محمدصادق معتمدیان ۱۲ مهر ماه در هفتمین نشست همکاری‌های مشترک آذربایجان‌غربی و استانهای هم مرز ترکیه که در هتل آنا برگزار شد، با اشاره به نقش تاثیرگذار اتاق بازرگانی در ارتباط و همکاری مشترک با کشورهای همسایه اظهار کرد: دو ملت ایران و ترکیه دارای اشتراکات دینی و تاریخی، فرهنگی و.. هستند که این اشتراکات برادری دو ملت را مستحکم کرده و باید نسبت به تقویت مناسبتها در تمامی زمینه ها اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مناسبات و تبادلات بین دو کشور ایران و ترکیه در مسیر توسعه و تقویت قرار دارد، افزود: سالانه تبادلات زیادی در حوزه های مختلف بین دو کشور انجام می‌شود که نشان از اراده و عزم جدی بین مسئولین دو کشور برای توسعه مبادلات است. 

معتمدیان با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی همکاری‌های مشترک با حضور رییس جمهور دو کشور ایران و ترکیه در بهمن سال گذشته، اظهار کرد: این دیدار و نشست و امضای ۱۰ سند راهبردی بین روسای جمهور دو کشور نشان عزم جدی طرفین برای توسعه همه جانبه همکاری‌های دو کشور است. 

استاندار با بیان اینکه با همکاری دو جانبه بین ایران و ترکیه، حجم مبادلات بین این دو کشور به ۱۱.۷ میلیارد دلار رسیده است، گفت: این حجم از مبادلات با توجه به پتانسیلهای موجود در دو کشور، رضایت بخش نیست و باید مبادلات تجاری را به ۳۰ میلیارد دلار برسانیم. 

وی تاکید کرد: توسعه مبادلات، حذف تشریفات زائد و تسریع در تشریفات گمرکی جهت تردد کامیون حمل کالا، بازگشایی معابر جدید، توسعه حمل و نقل ریلی، تبادل اسناد گمرکی بصورت الکترونیکی نقش مهمی در مبادلات تجاری ۲ کشور خواهد داشت. 

معتمدیان با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله و همراهانش و پاسخ دندان شکن سپاه به این اقدام افزود: امید است با وحدت بین مسلمانان شاهد اضمحلال و نابودی رژیم صهیونیستی باشیم. 

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403071209654
  • خبرنگار : 50136