امام جمعه خرم‌دره تاکید کرد

ضرورت توجه به معماری اسلامی در شهرسازی

امام جمعه خرم‌دره بر ضرورت توجه به معماری اسلامی در شهرسازی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حسن‌علی زاهدی‌پور (پنج‌شنبه ۱۲ مهر ماه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرم‌دره با تقدیر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک به قلب سرزمین‌های اشغالی باعث خوشحالی مردم ایران اسلامی شد، اظهار کرد: امروز همه ما به نیروهای مسلح و سپاه پاسداران افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع جلسه که در زمینه روش‌های عملیاتی‌سازی معماری اسلامی در شهرها که از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز به شمار می‌رود، ادامه داد: باید به روش‌های عملیاتی‌سازی این موضوع مهم در شهرها توجه شود که در این حوزه شهرداری نقش تاثیرگذاری دارد.

زاهدی‌پور با بیان این‌که مهندسی معماری و اسلامی به آن معنا نداریم، اذعان کرد: در حال حاضر از  معماری اسلامی دور هستیم، لذا ضروری است که در کل کشور برای آن برنامه‌ریزی شود.

در ادامه این جلسه شهردار خرم‌دره نیز اظهار کرد: شهرداران باید به رعایت اصول معماری اسلامی ایرانی در بناها توجه کنند، به شرط اینکه قانون درست و شفافی در این خصوص داشته باشیم.

امیرهوشنگ نوری‌آرا  گفت: با وجود سبک‌های اصیل ایرانی اسلامی در معماری، استفاده از نمادهای غیرایرانی و غیربومی در ساخت‌وسازها توجیهی ندارد، لذا همه تلاش‌ها در شهرداری بر این است که در این  زمینه به وظیفه خودمان عمل کنیم.

وی تاکید کرد: توجه به مبلمان شهری، زیباسازی معابر عمومی، نظافت شهری و رعایت اصول و ضوابط ساخت‌وسازها از دیگر مواردی است که باید مورد توجه شهرداران و مدیران شهرداری قرار گیرد.

در ادامه این جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌دره نیز، عنوان کرد: انتظار داریم که مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان نسبت به اجرای مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اقدام جدی داشته باشند.

زهرا باقرزاده عنوان کرد: یکی از مصوبه‌های جلسه شورای فرهنگ عمومی واگذاری یک دستگاه استند شهری بود که با پیگیری‌های انجام شده این مصوبه عملیاتی شد و روز گذشته توسط شهرداری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان واگذار شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071209646
  • خبرنگار : 50163