"لک لک" نماد همیشگی جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان شد 

دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به آسیب شناسی برگزاری ادوار گذشته این جشنواره پرداخت.

 فاتح بادپروا امروز پنجشنبه (۱۲ مهر) در جمع خبرنگاران از برگزاری متفاوت هفدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان خبر داد و اظهار کرد: جشنواره امسال متفاوت تر از گذشته برگزار شده و  بخش نیشتمان به جشنواره اضافه شده است، که شاخصه این بخش عدم پرداخت هزینه های اسکان و پذیرایی و ورودی به برگزیدگان این بخش است.

وی تشریح کرد: شانزده دوره از عمر جشنواره تئاتر خیابانی می‌گذرد و اکنون وقت آن است به دنبال  آورده برای این جشنواره باشیم که برگزاری بخش نیشتمان آورده دوره هفدهم جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است.

بادپروا تاکید کرد: از رسانه های مریوان انتظار می‌رود که منبع انتشار اخبار جشنواره باشند و اخبار و اطلاعات جشنواره را منعکس کنند.

وی بیان کرد: در این دوره قرار است هرروز صداوسیمای مرکز کردستان اخبار اجراها را پوشش داده و مصاحبه‌ با هنرمندان استانهای دیگر همزمان در شبکه استانی‌شان پخش شود.

فاتح بادپروا هزینه برگزاری جشنواره را بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ۶۰ درصد از مبلغ مذکور را مرکز هنرهای نمایشی و ۴۰ درصد باقیمانده را سازمان برنامه و بودجه استانداری، شهرداری و شورای شهر و شورای اداری شهرستان مریوان تأمین می کند.

وی بیان کرد: ۲۰ مهر ماه پذیرش گروه های راه یافته آغاز و روز بعد، گروه های نمایشی و اقشار مختلف مردم با حضور در کارناوال جشنواره، مسیر خیابان جمهوری را به سمت پارک ملت طی خواهند کرد.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محل اجراها خاطرنشان کرد: چندین نقطه شهر را برای اجراها در نظر گرفته ایم که شامل پارک ملت، پارک شانو، دریاچه زریبار و میدان باوه رشی می باشد.

گفتنی روز ۲۵ مهرماه اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403071209633
  • خبرنگار : 50541