اولین تصاویر از عملیات موشکی موفق ایران علیه پایگاه نوآتیم ارتش صهیونیستی

در پی عملیات موشکی گسترده ایران علیه اراضی اشغالی، رسانه‌ها تصاویری از میزان خسارت‌ها به ساختمان‌های پایگاه هوایی نوآتیم رژیم صهیونیستی منتشر کردند که یکی از اهداف حمله موشکی موفق ایران بود.

به گزارش ایسنا، شامگاه سه‌شنبه عملیات «وعده صادق۲» در چارچوب حق دفاع مشروع ایران و براساس قوانین بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی انجام گرفت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای تصریح کرد که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده است.

در همین حال برخی از تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از طریق خبرگزاری آسوشیتدپرس، آسیب به ساختمان‌های پایگاه هوایی نوآتیم رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد که یکی از اهداف حمله موشکی ایران در اول اکتبر بوده است.

«امانوئل فابیان» خبرنگار نظامی وب‌سایت «تایمز» رژیم صهیونیستی، این تصویر را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و افزود: «ارتش اسرائیل روز چهارشنبه اذعان کرد که برخی از پایگاه‌های هوایی آن در حمله ایران مورد اصابت قرار گرفته‌اند، اما خسارات وارده "بی‌اثر" ادعا شد، به این معنی که هیچ آسیبی به عملیات مستمر نیروی هوایی اسرائیل وارد نشده است. به ادعای ارتش اسرائیل، این موشک به ساختمان‌های اداری و مناطق تعمیر و نگهداری در پایگاه‌ها آسیب زده است.»

تصویر پایگاه نوآتیم پس از عملیات موشکی ایران

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که موشک‌های ایران به ساختمانی در پایگاه هوایی نوآتیم رژیم صهیونیستی اصابت کرده و به آن آسیب رسانده است. این تصاویر که در روز چهارشنبه گرفته شده‌اند، آسیب قابل توجهی به سقف مجموعه‌ای از ساختمان‌های واقع در نزدیکی باند فرودگاه اصلی را نشان می‌دهند و آوارهای بزرگی در اطراف آن پراکنده شده‌اند.

تصویر پایگاه نوآتیم پس از عملیات موشکی ایران

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش داد ارتش این رژیم اذعان کرد که مقرهای نیروی هوایی بر اثر حمله شامگاه سه‌شنبه ایران آسیب دیده، اما مدعی شد آسیبی به زیرساخت‌های آن نرسیده است. رسانه‌های عبری می‌گویند موشک‌های ایران ساختمان‌ها و مقرهای نگهداری جنگنده‌ها در پایگاه‌های هوایی را تخریب کرده است.

تصویر پایگاه نوآتیم پس از عملیات موشکی ایران

تصاویر ماهواره‌ای از آشیانه هواپیما در این پایگاه هوایی مهم نظامی رژیم صهیونیستی گرفته شده است و این پس از رگبار عظیم موشک‌های ایرانی است و به نظر می‌رسد که سوراخ بزرگی در سقف هنگر دیده می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی فعلا به درخواست برای اظهارنظر درباره تصاویر ماهواره‌ای پاسخ نداده است.

نوآتیم محل نگهداری پیشرفته‌ترین هواپیمای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، از جمله جت‌های جنگنده رادارگریز F-۳۵ Lightning II ساخت ایالات متحده است. از تصاویر ماهواره‌ای مشخص نیست که آیا هنگام اصابت آشیانه هواپیما، هواپیما و جنگنده‌ای در آنجا بوده است یا خیر.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071209626
  • خبرنگار : 71402