معاون فرماندار کوهسرخ خبر داد

اجرای طرح انتقال آب کشاورزی با لوله برای جلوگیری از هدر رفت آن

معاون فرماندار کوهسرخ از تخصیص اعتبار برای اجرای انتقال آب کشاورزی با لوله با هدف صرفه‌جویی و جلوگیری از هدر رفت آب خبر داد.

رضا داروغه در جلسه کارگروه اشتغال کوهسرخ با اشاره به اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار با هدف تحقق سیاست راهبردی سال در حوزه انتقال آب با لوله در این شهرستان افزود: این تسهیلات از محل اعتبارات بنیاد برکت به منظور اجرای عملیات انتقال آب کشاورزی در روستای ایور کوهسرخ اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: نیاز امروز کشور برای تحقق توسعه متوازن به ویژه در شهرستان‌های تازه تأسیسی همچون کوهسرخ در واقع هم‌افزایی و حسن مدیریت و راهبری منابع و امکانات با تکیه بر ظرفیت‌ها نیاز روز است؛ از همین رو با اعطای این تسهیلات اهداف مختلفی به منظور ایجاد اقدامات توسعه‌ای روبنایی و زیربنایی دنبال می‌شود و جا دارد تجربیات موفق این چنینی به عنوان الگوی استانی در سایر شهرستان‌ها اجرایی و عملیاتی شود.

معاون فرماندار کوهسرخ تأکید کرد: با اجرای این طرح علاوه بر صرفه‌جویی و جلوگیری از هدر رفت آب در واقع افزایش دو برابری راندمان بهره‌مندی از آب کشاورزی، افزایش سطح زیر کشت و بالا رفتن سطح و میزان تولید محصولات کشاورزی، افزایش سهم اشتغال کارگری، بالا رفتن سطح زیر کشت، تثبیت جمعیت روستا و مهاجرت معکوس روستائیان و در نهایت توجیه اقتصادی معنا داری در حوزه تولید در کشاورزی تحقق خواهد یافت.

حجت صفرنژاد مدیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: سهم اعتبارات جهاد کشاورزی کوهسرخ از اعتبارات تملک دارایی در سال ۱۴۰۲ در خصوص لوله‌گذاری ۵۰۰ میلیون ریال و از محل صندوق توسعه ملی ۹ هزار و ۶۳۲ میلیون ریال بوده که با در نظر گرفتن اعتبار ۲۰ میلیون ریال بنیاد برکت به ۳۰ هزار و۱۳۲ میلیون ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه تأمین آب برای بخش کشاورزی مشکل اصلی است، تأکید کرد: در این راستا افزایش بهره‌وری آب با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و نیز در الگوهای تولید و کشت مناسب با شرایط اقلیمی و البته مهار آب‌های سطحی که موجب به بار آمدن خسارت‌های فراوان می‌شود، به جد در دستور کار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهسرخ گفت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، تأثیر مهمی در مدیریت مصرف آب بخش کشاورزی دارد و بر این اساس حمایت از کشاورزان در این زمینه بسیار مورد توجه است.

 سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی در شهرستان کوهسرخ بیش از ۲۲ هزار هکتار با تولید ۴۳ نوع محصول است که بیش از ۱۱ هزار بهره‌بردار در این بخش مولد در شهرستان فعالیت دارند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071209601
  • خبرنگار : 30147