یک مسئول در آموزش و پرورش فارس خبر داد:

افزوده شدن رشته آتش‌نشانی و حمل‌ونقل جاده‌ای به هنرستان‌های شیراز

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش فارس از افزوده شدن ۲ رشته جدید به هنرستان‌های شیراز خبر داد و گفت: رشته آتش‌نشانی با همکاری شهرداری شیراز و رشته حمل و نقل جاده‌ای با همیاری و مساعدت اداره راه و ترابری به هنرستان‌های شیراز افزوده شد.

یحیی علیرضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص افزوده شدن دو رشته جدید به هنرستان‌های شیراز، گفت: رشته آتش‌نشانی برای اولین بار در شیراز با کمک‌ شهرداری شهر در هنرستان‌های پسرانه شیراز افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: حمل و نقل نیز رشته جدیدی است که کلاً در استان فارس وجود نداشت و با همیاری و مساعدت اداره راه و ترابری در ناحیه ۳ افتتاح خواهد شد.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش فارس در ادامه سخنان خود در مورد هنرستان‌های مستقل و هنرستان ضمیمه توضیحاتی داد و گفت: هنرستان مستقل هنرستانی است که تمام رشته‌های آن هنرستانی است ولی هنرستان ضمیمه دبیرستانی است که در کنار رشته‌های علوم تجربی و ریاضی فیزیک و علوم انسانی رشته هنرستانی هم دارد و به نام هنرستان ضمیمه خوانده می‌شود.

وی ادامه داد: در هنرستان‌های مستقل فضا کاملا هنرستانی است. به عنوان مثال در شهرستان کازرون هنرستانی ساخته شد که تبدیل به هنرستان مستقل شده است یا در ناحیه یک، ۲ مدرسه خالی وجود داشت که تبدیل به هنرستان کارآفرینان برتر شده است.

علیرضاپور تصریح کرد: امسال در مجموع ۹ هنرستان مستقل و ۲۰ هنرستان ضمیمه در استان فارس افتتاح شده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071209559
  • خبرنگار : 50976