ارائه خدمات رایگان دامپزشکی کرمان به مناسبت هفته دامپزشکی 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: همه خدمات بخش دولتی به‌صورت رایگان و درمانگاه‌های بخش خصوصی دامپزشکی با تخفیف ویژه در ۱۷ مهرماه به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.

محمود زین‌الدینی امروز ۱۲ مهرماه با اشاره به فرارسیدن روز ملی دامپزشکی و نقش برجسته دامپزشکان، کارشناسان دامپزشکی و ... در زمینه تامین سلامت انسان و دام و تضمین امنیت غذایی اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته دامپزشکی همه خدمات بخش دولتی به‌صورت رایگان و درمانگاه‌های بخش خصوصی دامپزشکی با تخفیف ویژه در ۱۷ مهرماه به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.

به گفته وی، این خدمات دامپزشکی شامل واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های دامی با اولویت بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، سمپاشی جایگاه‌های نگهداری و بدن دام علیه انگل‌های خارجی به عنوان عوامل انتقال‌دهنده بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، برگزاری دوره‌های آموزشی برای روستائیان و دانش آموزان با موضوعات آشنایی با بیماری‌های دامی و راه‌های کنترل و پیشگیری از بروز و انتشار آنها و همچنین ویزیت رایگان دام‌ها در مناطق روستایی و عشایری می‌شود. 

 زین‌الدینی با اشاره به شعار امسال با عنوان «دامپزشکی ۱۰۰ سال خدمت، یک قرن افتخار» بیان کرد: همه نیروهای دامپزشکی همواره با مخاطرات فیزیکی کار با دام‌های مبتلا با انواع بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان برای فراهم کردن سلامت جامعه دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان افزود: روز دامپزشکی فرصتی مغتنم برای یادآوری فعالیت‌ها و خدمات نیروهای دامپزشکی است و یکی از مهمترین دستاوردهای دامپزشکی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی در جهت حفظ و ارتقاء سلامت دام و انسان و در نتیجه حراست از سرمایه‌های دامی و تضمین امنیت غذایی به ویژه تامین سبد مواد غذایی و فراورده‌های خام دامی ایمن و سالم است.

وی با اشاره به اینکه خدمات دامپزشکی در بخش مبارزه و پیشگیری بیماری‌های دامی است، گفت: در یک سال گذشته بیش از ۶۲۸ هزار راس دام علیه بیماری‌هایی از جمله تب برفکی، آبله، بروسلوز، لمپی اسکین، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و ... واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان در ادامه گفت: صدمات فیزیکی ناشی از تردد در مسیرهای صعب‌العبور روستاها، تروماهای ناشی از ضربات فیزیکی و حمله دام‌ها، آسیب ناشی از تزریق واکسن به دست واکسیناتور به دلیل تکان‌های شدید دام از جمله موارد شایع در اکیپ‌های مبارزه با بیماری‌های دامی است. 

وی در پایان ضمن اشاره به نقش دامپزشکی در مهار بیماری‌های مشترک و حفظ سلامت عمومی جامعه از دامداران درخواست کرد با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403071209531
  • خبرنگار : 50189