مشاور وزیر علوم:

کارآمدی و اشتغال دانشجویان مدنظر دانشگاه باشد 

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: معتقدیم دانشگاه صرف مسئولیت آموزش و تربیت نیست و بایستی مسئله کارآمدی و اشتغال نیز مدنظر باشد. 

سیداحمدرضا خضری امروز (چهارشنبه ۱۱ مهر ماه) در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، اظهار کرد: برای رسیدن به دانشگاه در تراز تمدن ایرانی و با لحاظ تاریخ غنی‌ای که در حوزه این داریم، باید دانشگاه را به رسمیت بشناسیم.  

وی با اشاره به عمر تأسیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و وجود دانشمندان و فرهیختگان تربیت شده از این دانشگاه، اظهار کرد: تربیت اساتید و دانش‌آموختگان نخبه و برجسته از ثمرات فعالیت این دانشگاه است.

خضری با اشاره به فعالیت‌های خود در دانشگاه زنجان طی سالیان گذشته و تلاش و همت دانشمندانی همچون پرفسور ثبوتی در تأسیس این دانشگاه، ادامه داد: تعالی جامعه زنجان مرهون و به برکت وجود دانشگاه‌ها و دانشمندانی است که برای گسترش و توسعه علم تلاش روزافزون داشته‌اند.

وی با اشاره به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه‌های استان زنجان به‌خصوص علوم پایه، عنوان کرد: مأموریت دانشگاه، تربیت مختصصان در حوزه علوم پایه و در مقطع ارشد و دکترا است.

او با اشاره به تلاش‌های خستگی‌ناپذیرانه پرفسور ثبوتی و سایر نخبگان و اندیشمندان در پیشبرد علم و دانش استان زنجان، اذعان کرد: این تعالی به برکت وجود دانشگاهی همچون علوم پایه است. 

خضری با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پایه اثربخشی خودش را داشته است، تصریح کرد: این دانشگاه توانسته برای گروه‌های زیادی شغل ایجاد کند؛ معتقدیم دانشگاه صرف مسئولیت آموزش و تربیت نیست و بایستی مسئله کارآمدی و اشتغال نیز مدنظر باشد. 

وی با بیان اینکه دانشگاه مغز متفکر جامعه است و میدان سیاست و پادگان نیست، ابراز کرد: دانشگاه محل فکر و اندیشه‌ورزی و تولید داده‌های علمی و مکان تربیت نخبگان است.

 مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت اشتغال، اذعان کرد: دانشگاه علوم پایه دانشکاهی به روز، کارآمد و متناسب است که با پیشرفت های جهان حرکت می‌کند. 

او با اشاره به مسئله تحریم و تاثیر آن بر جامعه علمی، تصریح کرد: این آسیب‌ها به دانشگاه‌های علمی بیشتر وارد شده است. 

وی با اشاره به تمدن ایران، دانشگاه جندی شاپور را از پیشرفته‌ترین دانشگاه‌های جهان دانست و گفت: ۱۷۰۰ سال پیش ایران میراث‌دار دانشگاهی تراز در حوزه علمی، اجتماعی فرهنکی و بسباری دیگر از حوزه بود.

وی تاکید کرد: دانشگاه محل فکر و آموزش‌ورزی است. دانشگاه هم به آسایش و هم آرامش نیاز دارد؛ اینکه دانشگاه جندی شاپور در گذشته به مرز بین فرزانگی و فرهیختگی می‌پرداخت اکنون نیز دانشگاه‌ها  بر سه پایه دانشجو، استاد و کادر کارمندی استوار است. 

خضری یادآور شد: دانشگاه به آسایش و آرامش نیاز دارد؛ تامین نیازهای اساتید و امکانات مورد نیاز دانشجویان و آرامش فکری برای کار و فعالیت، دانشگاه‌ها را به محل مطلوب و ایده‌آل تبدیل می‌کند.  

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پایه به خوبی و درستی از عهده مأموریت‌هایش برآمده است و اکنون نیز در مرزهای دانش و متناسب با پیشرفت‌های دنیا حرکت می‌کند.

به گزارش ایسنا در این مراسم از خدمات بابک کریمیان تقدیر و سعداله نصیری‌قیداری به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پایه معارفه شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071109459
  • خبرنگار : 50534