رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار :

۱۰ هزار متر مربع بستر تصرف شده رودخانه تلار در بابلسر بازپس‌گیری شد

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار از بازپس‌گیری حدود ۱۰ هزار متر مربع عرصه تصرف شده بستر رودخانه تلار در شهرستان بابلسر خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی هدایتی امروز در گفت‌وگویی با رسانه‌ها با بیان این‌که حکم رفع تصرف حدود یک هکتار از بستر رودخانه تلار در شهرستان بابلسر خبر داد و گفت: با همکاری دادگستری و نیروی انتظامی بخشی از بستر این رودخانه در محدوده پایین‌دست پل میرود که طی سال‌های اخیر تصرف شده بود آزادسازی شد.

وی افزود: این محدوده توسط فرد تصرف‌کننده با ایجاد سازه‌های مختلف و دیوارکشی به محوطه‌ای با کاربری تفریحی و گردشگری شخصی تبدیل شده بود.

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار خاطرنشان کرد: طرح بازگشایی، ساماندهی و لایروبی رودخانه تلار در بهنمیر از مدتی پیش آغاز پس از پیگیری‌هایی مستمر و دریافت مجوزهای لازم آغاز شد و در حال انجام است.

هدایتی افزود: ماه گذشته نیز ۳۵ هزار متر مربع از زمین‌های تصرف شده حاشیه رودخانه تلار در محدوده پل عزیزک تا پل کاله بهنمیر در شهرستان بابلسر آزادسازی شد.

وی با بیان این‌که پیگیری برای رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها با جدیت در حال انجام است، اظهار کرد: اداره منابع آب بابلسر و فریدونکنار در همه نقاط این ۲ شهرستان پیرو وظایف قانونی برای حفظ بستر و حریم رودخانه‌ها در مقابل سودجویان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و با متخلفان قاطعانه طبق قانون برخورد می‌شود.

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار افزود: از همه شهروندان و مسافران درخواست داریم که در صورت مشاهده تخلفاتی از قبیل برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها و سواحل یا تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها موضوع را به شماره ۱۸۲۱ یا سامانه پیامکی اطلاع دهند تا بلافاصله برای پیگیری اقدام شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، رودخانه تلار که از ارتفاعات سوادکوه سرچشمه می‌گیرد پس از طی مسیری ۱۸۰ کیلومتری در شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه‌شمالی، قائمشهر، سیمرغ و بابلسر به دریا خزر می‌رسد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071109454
  • خبرنگار :