نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد

مسکن، اولین مطالبه مردم همدان از استاندار

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه اولویت استان همدان مسکن است، گفت: اولین مطالبه مردم همدان از استاندار مسکن است.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی شامگاه چهارشنبه، ۱۱ مهرماه در آیین تکریم و معارفه استاندار همدان، با بیان اینکه وعده صادق نشان داد جمهوری اسلامی پشتوانه مستضعفین عالم است، اظهار کرد:  وعده صادق نشان داد جمهوری اسلامی پشتوانه مستضعفین عالم است و  مستضعفین احساس کردند صاحب دارند.

وی با گرامیداشت یاد شهید رئیسی، ادامه داد: آنچه می‌ماند خدمت به مردم و تلاش برای حل مسائل مردم است و مدیران باید این فرصت را غنیمت بشمارند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه استان همدان دارالمومنین و به تعبیر رهبری دارلمجاهدین است، گفت: بوعلی سینا مظهر عقلانیت،  باباطاهر مظهر عرفان بوده و در این شهر عقل و عرفان باهم گره خورده است. وجود این گوهرها در فرهنگ این شهر اثرگذار بوده است.
شعبانی موثقی با بیان اینکه صنعت اول استان همدان کشاورزی و صنعت دوم گردشگری است، اظهار کرد: صنعت کشاورزی صنعت اول استان است که البته بحران آب را در این صنعت داریم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه گردشگری صنعت دوم استان بوده اما هنوز جایگاه خود را در سطح ملی پیدا نکرده البته باهمت دولت سیزدهم ثبت جهانی هگمتانه انجام شد اما نیاز است برنامه‌ریزی قوی در این زمینه صورت بگیرد تا بتواند در اقتصاد استان موثر باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به مطالبه مردم از استاندار، افزود: مسکن، اشتغال و زیرساخت‌ها حتماً از مطالبات مردم همدان از استاندار است.
وی با اشاره به اینکه به گفته رئیس جمهور کارها باید کارشناسی باشد، تأکید کرد: امروز در بحث زیرساخت‌ها باید ببینیم کارشناسان ما چه نظری دارند، کارشناس ترافیک ورودی شهر همدان پلیس است که باید دید چه نظری دارند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در عرصه فرهنگی دو سال است سند فرهنگی تدوین کردیم نباید تجربیات جدیدی را تکرار کنیم. سند جامع فرهنگی استان تصویب شده است.

شعبانی موثقی با بیان اینکه ساختارهای اداری و حقوقی کشور با مشکلات عدیده ای مواجه است، افزود: باید دولت دست از سر استان بردارد و اجازه بدهد استاندار در استان تصمیم بگیرد نباید نظر یک کارشناس در وزارتخانه بر نظر استاندار ارجحیت داشته باشد.

وی با تاکید براینکه توزیع قدرت سیاسی در استان‌ها باید انجام شود، اظهار کرد: باید بتوانیم فراتر از ساختارها عمل کنیم. انتظار داریم در ساختارهای اداری فکر  و اندیشه شود و از تجربیات جدید استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه می‌دانیم طرح جامع شهر همدان چرا چندین سال معطل مانده است؟ اما اقدامی صورت نمی‌گیرد، یادآور شد: نقش استاندار در ساختار فعلی همین بخشی نگری است این درحالیست که مدیران کل به دستگاهی مدیریتی خود می‌اندیشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد: استاندار حاکم بر تمام مدیران کل بوده و این نقش است که می‌تواند در استان تأثیر گذار باشد. 

امام جمعه همدان با بیان اینکه در استان وحدت خوبی حاکم است، تصریح کرد: خوشبختانه فضای بین نمایندگان و مدیران یک فضای خوب و هماهنگ بر استان حاکم بوده است.

وی با تأکید براینکه استان همدان سیاسی کاری برنمی‌دارد، گفت: نگاه در انتصابات و عزل و نصب‌ها باید تخصصی و کارشناسی باشد.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071109443
  • خبرنگار : 50034