همزمان با سراسر کشور،

اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد در آبان ماه

سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ آبان امسال همزمان با سایر استان‌های کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.

محمد تقی محمدی، معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: با ابلاغ رئیس جمهور سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ آبان امسال همزمان با سایر استان‌های کشور در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه آخرین سرشماری کشاورزی در سال ۱۳۹۳ انجام شده است افزود: سرشماری امسال ششمین سرشماری کشاورزی کشور است و هدف از اجرای آن فراهم کردن اطلاعات لازم برای برنامه ریزی صحیح در بخش کشاورزی است که با مراجعه مأموران آمارگیر و مصاحبه با تمامی بهره برداران کشاورزی در نقاط شهری و روستایی و تکمیل پرسشنامه الکترونیکی انجام می شود.

محمدی اظهارکرد: سرشماری عمومی کشاورزی اطلاعات مهمی را از فعالیت‌های کشاورزی کشور در سطح کوچک‌ترین واحد جغرافیایی ارائه می دهد که تنها با اجرای سرشماری قابل حصول است.

معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد  افزود: در این سرشماری گردآوری آمار مربوط به سطح کاشت و میزان تولید محصولات سالانه زراعی و محصولات دائمی از جمله انواع باغ ها، جمع آوری اطلاعات مربوط به ماشین‌ها و ادوات مورد استفاده در بهره‌برداری‌ها اطلاعات سیستم آبیاری تحت فشار و گردآوری اطلاعات مرتبط با بهره برداران از جمله  سن، جنسیت، سواد و تحصیلات بهره برداران استخراج و ثبت می‌شود.

محمدی تصریح کرد: گردآوری آمار در خصوص فعالیت پرورش دام سبک و سنگین شامل تعداد ترکیب و جنس گوسفند، بز، گاو، شتر پرورش طیور به روش سنتی کشت گلخانه‌ای پرورش آبزیان خوراکی سرد و گرم آبی پرورش زنبور عسل و پرورش کرم ابریشم از دیگر برنامه‌های سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ است.

به گفته وی بر اساس نتایج سرشماری عمومی کشاورزی ۱۳۹۳ تعداد بهره برداران فهرست شده در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶۶ هزار و  ۶۰۰بهره بردار بوده است.

محمدی بیان کرد: این سرشماری از ۱۲ آبان ماه به مدت ۴۵ روز انجام خواهد شد و بالغ بر ۱۰۰ نفر عوامل اجرایی در آن همکاری دارند.

به گزارش ایسنا، وی  بیان کرد: کشاورزان، بهره‌برداران و  هم استانی‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مرکز آمار ایران ‏https://amar.org.ir/agricultural-census۱۴۰۳ ‏ و یا وب سایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان : kb.mporg.ir‏ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403071109368
  • خبرنگار :