مدیر جهاد کشاورزی گلبهار خبرداد

بازگشت ۶۰۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی به چرخه تولید

مدیر جهاد کشاورزی گلبهار از بازگشت ۶۰۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی به چرخه تولید در این شهرستان خبر داد.

محمد شجعی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ آزادسازی ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان گلبهار شامل پی‌کنی، شفته‌ریزی خاک‌برداری، دپوی مصالح، خیابان‌کشی، قطعه‌بندی و دیوارکشی‌های غیرمجاز در اراضی کاهو انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات برای پیشگیری و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در راستای اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال و با تمسک به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی گلبهار بیان کرد: هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی جرم بوده و ضمن قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی در همین خصوص از تمامی شهروندان خواست قبل از هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی به اداره امور اراضی شهرستان محل وقوع زمین مراجعه و نسبت به اخذ مجوزات قانونی اقدام کنند.

شجعی گفت: همچنین در صورت مشاهده موارد تغییر کاربری گزارشات خود را از طریق سامانه مردمی ۱۳۱ اعلام و پیگیری کنند.

تمامی مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‌های موضوع این قانون که به‌صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره(۱)‌ماده(۱) این قانون اقدام به تغییر کاربری کنند، علاوه‌بر قلع و قمع بنا، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید که موردنظر متخلف بوده‌ است و در صورت تکرار جرم، به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک‌ تا ۶ ماه، محکوم خواهند شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071109309
  • خبرنگار : 30147