«قَاتِلُوهُمْ»؛ راهبرد قرآن برای پاسخ به ترور

قاری ممتاز و داور بین‌المللی با بیان اینکه عملیات وعده صادق ۲ عمل به آیه «قَاتِلُوهُمْ» است، گفت: دستور قرآن برای آن است که انسان مؤمن بداند چه وظیفه‌ای در برابر دشمن دارد و چه زمانی باید برای دفاع از حریم خودش از قوه قهریه استفاده کند؛ لذا نظام اسلامی با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب تصمیم می‌گیرد که به موقع پاسخی سخت به ترورهای دشمن بدهد.

محمود لطفی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه ترور شهید قدس شهید مقاومت که او را باید سید و سالار شهدای مقاومت نامید، به واقع دل خیل عظیم مسلمانان را سوزاند، اظهار کرد: معتقدم ایشان مظلومانه زیست و مظلومانه هم به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه سید حسن نصرالله انسان بسیار بزرگی بود، به قول سردار دلها «او به حق آیت‌الله است» یعنی یک آیت الهی و اسوه بود، افزود: انسان‌هایی که اینگونه هستند بر محیط پیرامون و جامعه انسانی تأثیر بسیار ژرف و عمیقی دارند و باعث بقا و پایداری جامعه می‌شوند؛ شهید سید حسن به گونه انسانی زیست که این زیستن همراه با ساختنی نه برای خود، برای همه نسل‌ها بوده است.

این داور بین‌المللی قرآن با بیان اینکه سید حسن نصرالله از وقتی که مسئولیت دبیرکلی حزب الله را برعهده گرفت، ساختار محکمی را پایه گذاشت که روز به روز شاهد رشد و نمو حزب‌الله در لبنان و سایر نقاط جهان بودیم، گفت: تأثیرگذاری سید حسن نصرالله فقط مختص شیعیان لبنان نبود، ایشان توانست همه لبنانی‌ها را به سوی حزب‌الله جذب و قلب‌های آنان را تسخیر کند.

این پیشکسوت قرآنی گیلان با یادآوری دیدار با شهید سیدحسن نصرالله بیان کرد: دو بار توفیق داشتم در لبنان از نزدیک با ایشان دیدار داشته باشم، ایشان نه تنها در شاکله یک رهبر بلکه در قامت یک انسان به تمام معنا، بسیار مخلص، خوش رفتار، متواضع و خوشرو بود، گویی که نه رهبر بلکه عضوی عادی از حزب الله است؛ مشاهده چنین رفتاری به‌جز از یک انسان بزرگ به ندرت پیش می‌آید، انسانی که به عظمت رسیده و مصداق بارز آیه ۲۳ سوره احزاب «وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ» بوده که منتظر است به پروردگارش متصل شود.

داور بین‌المللی قرآن تأکید کرد: سید حسن نصرالله در طول سال‌های زندگی‌اش هم شهید زیست! وقتی به شهادت رسید، شهادتش قابل پیش‌بینی بود، امیدوارم که خداوند ایشان را با سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) محشور کند و به ما توفیقی دهد که در دنیا و آخرت با چنین بزرگانی محشور باشیم و با آنان همراهی کنیم و مسیری که آنها طی کردند، ما هم طی کنیم و همچون ایشان عاقبت به خیر و شهید شویم.

وی با اشاره به اینکه توفیق داشتیم در دهه‌های ۷۰ و۸۰ دو ماه مبارک رمضان را برای تبلیغ قرآنی در لبنان حضور یابیم، افزود: فرصتی شد دو بار ایشان را از نزدیک در دفترشان واقع در ضاحیه ملاقات کنیم، تصویر بالا هم همراه محمدحسین سعیدیان، قاری و داور بین‌المللی در سال ۱۳۷۹ مربوط به یکی از ملاقات‌های ما بوده که با تعدادی از دیگر اساتید قرآنی نزد ایشان بودیم.

این داور بین‌المللی قرآن با اشاره به اجرای عملیات وعده صادق دو که شامگاه ۱۰ مهرماه توسط ایران در پاسخ به شهادت شهید اسماعیل هنیه، شهید سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان انجام شد، تصریح کرد: قرآن در سوره مبارکه توبه آیات ۱۳ تا ۱۵ به روشنی در خصوص وضعیت مواجهه با دشمن جنایتکار اشاره کرده است.

این پیشکسوت قرآنی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی به قدری جسور شده بود که خط قرمزی قائل نبود و عزیزان و بزرگان و انسان‌های مجاهدی همچون شهید اسماعیل هنیه و شهید سید حسن نصرالله و شهید نیل فروشان را از جامعه اسلامی گرفت، بیان کرد. در رأس نظام اسلامی شورای امنیت ملی و مقام معظم رهبری را داریم که باید تصمیم بگیرند، تا پاسخ متقابل چه زمانی و از کجا باشد تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشد. خیلی با تحلیل‌های عجولانه که همه را در تأخیر پاسخ‌دهی مقصر می‌دانستند، موافق نبودم، در عین حال این سرگردانی و عدم اطلاع هم طبیعی است که ملت و جامعه را دچار حیرت می‌کند و باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود اما شکی نیست که دستور به حق قرآن این است با چنین دشمن خونخواری باید جنگید.

این قاری ممتاز بین‌المللی بیان کرد: در آیه ۱۳ سوره توبه می‌خوانیم «أَلَا تُقَاتِلُونَ قَوْمًا نَکَثُوا أَیْمَانَهُمْ وَهَمُّوا بِإِخْرَاجِ الرَّسُولِ وَهُمْ بَدَءُوکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ؛ چرا با گروهی که سوگندهای خود را شکستند و بر آن شدند که فرستاده [خدا] را بیرون کنند و آنان بودند که نخستین‏ بار [جنگ را] با شما آغاز کردند نمی‏جنگید آیا از آنان می‏‌ترسید با اینکه اگر مؤمنید خدا سزاوارتر است که از او بترسید».

لطفی‌نیا با اشاره به آیه ۱۴ سوره توبه «قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنْصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِینَ؛ با آنان بجنگید خدا آنان را به دست‏ شما عذاب و رسوایشان می‌‏کند و شما را بر ایشان پیروزی می‌بخشد و دل‌های گروه مؤمنان را خنک می‌گرداند»، خاطرنشان کرد: در عین حال که به تأخیر افتادن پاسخ متقابل جامعه را دچار حیرت می‌کند اما وظیفه مؤمنان این است با دستور خدا و رسولش که همانا هم اکنون در ساختار نظام اسلامی از طریق رهبر فقیه و حکیم به آنان ابلاغ می‌شود، اقدام به مقابله نمایند تا براساس آیات قرآن که می‌فرماید «باید جنگید» و خداوند با دست مسلمانان آنها را عذاب می‌دهد و خوار و ذلیل می‌کند و پیروزی شفای قلوب مؤمنین خواهد بود، لذا عملیات وعده صادق ۲ عمل به «قَاتِلُوهُمْ» است.

این خادم القرآن با بیان اینکه در آیه ۱۵ سوره توبه هم می‌خوانیم «وَیُذْهِبْ غَیْظَ قُلُوبِهِمْ وَیَتُوبُ اللَّهُ عَلَی مَنْ یَشَاءُ وَاللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ؛ و خشم دل‌هایشان را ببرد و خدا توبه هر که را بخواهد می‌‏پذیرد و خدا دانای حکیم است»، تصریح کرد: اساس این آیه خداوند تعالی برای پاداش عمل به دستور الهی، اضطراب و تشویش خاطر را از قلب مؤمنین می‌برد و توبه آنهایی را که بخواهد می‌پذیرد. بر این اساس دستور قرآن برای آن است که انسان مؤمن بداند چه وظیفه‌ای در برابر دشمن دارد و چه زمانی باید برای دفاع از حریم خودش از قوه قهریه استفاده کند؛ لذا نظام اسلامی با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب تصمیم می‌گیرد که به موقع پاسخی سخت به ترورهای دشمن بدهد.

داور بین‌المللی قرآن بیان کرد: امیدواریم خداوند به خون‌های به ناحق ریخته سرداران ما و خاصه شهید مقاومت سید حسن نصرالله، دشمن صهیونی را پشیمان کند و او را بر سر جایش بنشاند و انتقام خون‌های به‌ناحق ریخته کودکان، زنان، مردان، پیر و جوان غزه و لبنان را از صهیونیسم بین‌الملل، اسرائیل و آمریکا بگیرد و به‌زودی شاهد محو اسرائیل از صحنه گیتی باشیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071109308
  • خبرنگار : 50042