وعده شولتس برای همکاری با شرکایش جهت رسیدن به آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله

صدراعظم آلمان در واکنش به تحولات منطقه با وعده همکاری با شرکای این کشور برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، خواستار متوقف شدن حملات علیه رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایسنا، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، امروز(چهارشنبه) در واکنش به تحولات منطقه در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و پاسخ نظامی مشروع ایران به اقدامات تروریستی و متجاوزانه این رژیم، از ایران و حزب‌الله لبنان خواست که حملات علیه رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

ایران شامگاه گذشته، طی عملیات «وعده صادق ۲» در پاسخ به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «شهید اسماعیل هنیه» در تهران که نقض حاکمیت ملی ایران بود، همچنین ترور سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در لبنان و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در بمباران جنوب لبنان، صدها موشک را به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد.

«سید عباس عراقچی» وزیر خارجه ایران با اشاره به بیش از ۲ ماه خویشتن‌داری ایران در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن شهید هنیه در تهران، و تداوم جنگ‌افروزی این رژیم در غزه و گسترش آن به خاک لبنان که تاکنون منجر به شهادت بیش از ۴۲ هزار نفر از مردم مظلوم غزه و لبنان شده است، گفت که جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شولتس وعده داده به همکاری با شرکا برای رسیدن به آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان ادامه دهد.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان هرگونه توافق با رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس را مشروط به توافق آن با جنبش حماس برای آتش‌بس پایدار در جنگ غزه و تبادل اسرا دانسته است.

صدراعظم آلمان گفت: این آتش‌بس باید آغاز اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل باشد که به وضوح، خروج حزب‌الله از مناطق مرزی لبنان با اسرائیل را الزام‌آور می‌سازد.

شولتس همچنین در واکنش به حمله مشروع ایران به اراضی اشغالی درباره خطر دامنگیر شدن کل منطقه در تنش‌ها هشدار داده و خواستار متوقف شدن  آن شد.

سفارت ایران در لندن در پیامی در شبکه مجازی ایکس در واکنش به محکومیت پاسخ نظامی ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیتی از سوی مقامات اروپایی نوشت: زمانی که رژیم صهیونیستی غزه را ویران می‌کند و ده‌ها هزار نفر از جمله زنان و کودکان را می‌کشد، اروپا سکوت می‌کند. وقتی این رژیم به لبنان و سوریه حمله می‌کند، اروپایی‌ها دوباره سکوت می‌کنند. حتی زمانی که سفارت‌خانه‌ها و دیپلمات‌های ایران هدف قرار می‌گیرند، هیچ واکنشی از سوی اروپا وجود ندارد. با این حال، زمانی که ایران درگیر دفاع مشروع از خود می شود، ناگهان صدای محکومیت اروپا بلند می‌شود.

سفارت ایران افزود: البته این موضوع جدید نیست و بارها تکرار شده است، اما باید برای همه کشورهای خاورمیانه درس عبرت باشد! تجاوزات رژیم اسرائیل پایانی ندارد! و در هر مرحله‌ای که بخواهند اندکی با تجاوزات این رژیم مخالفت کنند، خودشان قربانی تجاوزات این رژیم می شوند ولی باز هم اروپایی ها و همه سازمان های بین المللی از این رژیم حمایت می‌کنند؛ تا دیر نشده یاد بگیرید.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403071109235
  • خبرنگار : 71628