فرمانده انتظامی استان همدان خبرداد

شناسایی و متلاشی ۸ باند کلاهبرداری اینترنتی در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان از شناسایی و متلاشی هشت باند اینترنتی در این استان خبر داد.

سردار سلمان امیری چهارشنبه ۱۱ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در نیمه نخست سال‌جاری هشت باند کلاهبرداری اینترنتی در سطح استان همدان متلاشی و در این رابطه ۱۶ مجرم اینترنتی دستگیر و به مقام قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در همین رابطه مردم با تماس به موقع با سامانه پلیس فتا کمک بسیار خوبی به پلیس کردند و در این راستا ۵۵  میلیارد ریال از پول مردم باز گردانده شد، تصریح کرد: پلیس فتا نسبت به شناسایی حساب مجرمان سایبری اقدام کرده و در این راستا در  نیمه نخست امسال ۱۵۰ حساب بانکی مسدود شده است. 

امیری ادامه داد: متاسفانه کلاهبرداری اینترنتی روند رو به رشدی به خود گرفته است به طوری‌که در نیمه نخست امسال در سطح استان همدان کلاهبرداری‌های اینترنتی با افزایش ۱۵ درصدی همراه بود.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: در استان همدان کلاهبرداری رایانه‌ای ۴۴.۵ درصد پرونده‌های جرایم سایبری و برداشت اینترنتی ۲۸  درصد جرائم را تشکیل می‌دهند، ضمن اینکه دسترسی غیرمجاز به داده‌ها با ۱۶ درصد و مزاحمت اینترنتی با ۸.۵ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

امیری ادامه داد: در شش ماهه نخست سال‌جاری ۱۵۰۰ مورد از تماس‌های مردمی با پلیس فتا منجر به عملیات پلیسی شده و علاوه بر آن ۴۶ مورد از تجهیزات الکترونیکی متعلق به متخلفان ضبط شده است.

وی اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری ۷۰۶ هزار و ۵۶ تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده  که از این تعداد تماس‌، تعداد  ۲۰۷ هزار ۴۶۷ مورد معادل ۳۴ درصد منتج به عملیات انتظامی شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه گفت: شعار هفته ناجا سال ۱۴۰۳ « پلیس هوشمند؛ مردم قانون‌مدار» نامگذاری شده که منظور هوشمندی در رفتار و هوشمندی در تجهیزات و امکانات پلیس است.

سردار امیری، هوشمندی در تجهیزات و امکانات را لازمه پلیس مقتدر دانست و افزود: در مانیتورینگ شهری به سطحی که شایسته استان است نرسیده‌ایم و همچنان نیاز به حضور پلیس در محیط داریم .

وی  از برگزاری  ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت  هفته ناجا در این استان خبر داد و اضافه کرد: برنامه‌های این هفته با حضور پلیس در آیین نماز جمعه، دیدار فرماندهان با ائمه جمعه و سخنرانی پیش از خطبه آغاز می شود.

فرمانده انتظامی استان همدان از برپایی نمایشگاه اقتدار، مردم یاری و غرفه سلامت در محوطه نماز جمعه خبرداد و گفت: دومین روز هفته ناجا هم تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، برگزاری یادواره شهدای یگان ویژه در دستور کار است.

سردار امیری تجلیل از پلیس یاران نمونه، مسابقه تیراندازی، برگزاری نشست با مدیران نهادهای خدمات رسان، اهدای خون، همایش کلانتران برگزیده، ملاقات مردمی در سامانه ۱۹۷، انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه بوعلی را از دیگر برنامه‌های هفته ناجا برشمرد.

وی گفت: تقدیر از فرهنگ یاران فعالان حوزه ترافیک، رانندگان نمونه، دیدار و سرکشی خانواده شهدا و ایثارگران، ویزیت رایگان عمومی و دندانپزشکی، عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا را نیز از دیگر برنامه‌های هفته ناجا در این استان است.

سردار امیری  خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال آمار سرقت‌های مهم استان ۲۰ درصد و دیگر سرقت‌ها نسبت  کشف به وقوع ۱۵ درصد کاهش یافته است.

امیری بیان کرد: اقدامات خودمراقبتی به ادارات اعلام شد چرا که برخی مواقع شاهد سرقت از ادارات و اموال دولتی بودیم.

وی با تاکید بر اینکه فرمانده انتظامی استان همدان  در راستای امنیت با ارگان های دیگر همکاری می‌کند، افزود: طی جلسات با ادارات، نگهبان و سرایدار در این محل ها به کار گرفته شد که منجر به کاهش سرقت در اماکن دولتی به ویژه اداره برق با اجرای کابل نگهدارنده شد.

سردار امیری اضافه کرد : پلیس مواد مخدر با اجرای ۶۹۸۸ عملیات پنج تن و ۸۷۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف، ۲۵ باند منهدم و ۷۰۳۸نفر معتاد، نگهدارنده مواد مخدر، فروشنده و قاچاقچی را در شش ماهه نخست سال جاری  دستگیر کردند.

این مقام مسئول اظهار کرد:طی مدت فوق تصادفات فوتی درون شهری استان ۲۷درصد و متوفیان ۳۵ درصد کاهش داشته است ضمن اینکه در حوزه برون شهری نیز تصادفات فوتی ۱۵ درصد و متوفیان ۱۶ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: در مجموع سوانح فوتی درون و برون شهری ۱۷ درصد و فوتی ها ۲۰ درصد کاهش داشته است.

سردار امیری با اشاره به اینکه  پلیس امنیت اقتصادی سه هزار و ۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق را در شش ماه گذشته کشف کرده است، خاطرنشان کرد: پلیس امنیت اقتصادی در نیمه نخست امسال سه هزار و ۴۰میلیارد ریال کالا کشف و ۷۵۵متهم را دستگیر کرده و در مجموع ۷۶۸ پرونده تشکیل و ۳۳۶خودروی شوتی متوقف شده است.

وی بابیان اینکه ناجا امروز در برخورد با جرائم و ناهنجاری ها به عنوان مجاهد فی سبیل‌الله است، تصریح کرد: پلیس در همه عرصه‌ها حضور دارد و در این مسیر شاهد شهادت عوامل این نیرو هستیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071109233
  • خبرنگار : 50590