مدیرکل بهزیستی خوزستان خبر داد

راه‌اندازی ۶۰ باشگاه ‌مهارت‌های‌ زندگی در مراکز مشاوره بهزیستی خوزستان

مدیرکل بهزیستی خوزستان از ‌راه‌اندازی ۶۰ باشگاه مهارت‌های زندگی در مراکز مشاوره روانشناختی بهزیستی، گفت: ایجاد باشگاه مهارت زندگی در واقع یک سرمایه‌گذاری برای افرادی است که در طول زندگی مشترک و ناملایمات زندگی، سرمایه عاطفی خود را از دست‌داده‌اند و مشاوران و مددکاران این مراکز با دانش و تجربه خود برای بهبود کیفیت زندگی این افراد تلاش می‌کنند.

مهران کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راه‌اندازی ۶۰ باشگاه مهارت‌های زندگی در مراکز مشاوره روانشناختی بهزیستی خوزستان اظهار کرد: راه‌اندازی این باشگاه‌ها یکی از دستاوردهای مهم و اهداف سازمان بهزیستی است. باشگاه مهارت‌های زندگی توسط مراکز مشاوره روانشناختی که آموزشگران و مربیان دوره‌دیده و با تجربه و توانمندی دارند، به منظور ارائه خدمات آموزشی برای برنامه پیشگیرانه و ارتقایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح استان خوزستان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مهارت‌های زندگی از جمله ترویج مهارت‌های ارتیاطی، جرات‌مندی، مدیریت خشم، مدیریت استرس، پیشگیری از افسردگی، همدلی، خودآگاهی، حل مساله، تصمیم‌گیری و تفکر خلاق و نقاد در مراکز مشاوره روانشناختی تحت نظارت سازمان بهزیستی خوزستان در قالب باشگاه‌های مهارت‌های زندگی شروع به فعالیت کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: مهارت‌های زندگی، آموزش‌های روانشناختی است که موجب تقویت فرآیندهای کلان پیشگیری از آسیب‌های روانی - اجتماعی شده و ارتقای توانایی‌های فرد را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: مهارت‌های زندگی دارای این قابلیت است که فرد را در برابر آسیب‌های روانشناختی مانند افسردگی، اضطراب، مشکلات ارتباطی و آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، خشونت و... تقویت کند.

کریمیان ادامه داد: در کنار نتایج پیشگیرانه و ارتقایی، مهارت‌های زندگی راهبردی‌ترین برنامه برای ارتقای سواد سلامت روان جامعه محسوب می‌شود. منظور از سواد سلامت روان، آگاهی فرد از انواع اختلالات روانشناختی رایج اعم از علائم و درمان آن‌ها و موضوعاتی است که به او کمک کند از ابتلا خود به آن اختلالات جلوگیری کند.

وی بیان کرد: سازمان بهزیستی به ‌عنوان نهاد تخصصی در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روان در جامعه وظیفه خطیری را بر عهده دارد که این نقش از طریق واگذاری خدمات به بخش خصوصی در قالب باشگاه برون‌سپاری شده است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: گروه هدف برنامه مهارت‌های زندگی، گروه‌های چهارگانه گروه‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال تحت عنوان مهارت‌های زندگی مهارت ارتباطی، جرات‌مندی و مدیریت خشم و مهارت‌های دهگانه به عنوان ۱۰+۱ تلفیقی در قالب برنامه‌های آموزشی است. از این رو یکی از موضوعات مهمی که لازم است افراد در طول عمر خود توانایی‌های خود را تقویت کنند، توان فردی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سواد سلامت روان است.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت این خدمات می‌توانند به مراکز مشاوره بهزیستی فعال در حوزه باشگاه مهارت‌های زندگی در سراسر استان خوزستان مراجعه کنند، گفت: بر اساس نیاز افراد کارگاه های مورد نیاز برای گروه‌های هدف برگزار می‌شود و اولویت نخست، افراد تحت پوشش بهزیستی است.

وی افزود: ایجاد باشگاه مهارت زندگی در واقع یک سرمایه‌گذاری برای افرادی است که در طول زندگی مشترک و ناملایمات زندگی، سرمایه عاطفی خود را از دست‌ داده‌اند و مشاوران و مددکاران این مراکز با دانش و تجربه خود برای بهبود کیفیت زندگی این افراد تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071109213
  • خبرنگار : 50225