ثبت ۳۱۶۲ تولد در بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد

سرپرست بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد از ثبت ۳۱۶۲ تولد در شش ماه نخست امسال در این بیمارستان خبر داد.

علی عفتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در این مدت ۳۱۲۸ زایمان در این بیمارستان ثبت شده که ۱۹۲۴ مورد از آن‌ها طبیعی بوده است. ۵۸ مورد از تولدهای ثبت‌شده دوقلوزایی و دو مورد نیز سه‌قلو بوده است.

وی با بیان اینکه مراجعان به این بیمارستان از خدمات جراحی، ناباروری، بستری نوزادان و مادران، ویزیت و ... بهره‌مند می‌شوند، گفت: اجرای مصوبات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از اولویت‌های بیمارستان است و در این راستا گسترش خدمات درمان ناباروری، برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی انجام می‌شود.

او به آمار سالمندان استان اشاره کرد و افزود: ۱۰.۷ درصد از کل جمعیت مناطق تحت پوشش دانشگاه را سالمندان تشکیل می‌دهند.

عفتی‌زاده ادامه داد: توانمندسازی سالمندان شامل ارائه خدمات سلامتی، حمایتی، آموزش و اطلاع‌رسانی مناسب، ایجاد فرصت‌های اشتغال و فعالیت‌های اجتماعی، تسهیل دسترسی به محیط‌های سالم و سازگار با نیازها و تضمین حقوق و مشارکت سالمندان در اجتماع است.

وی با بیان اینکه یکی از جنبه‌های حیاتی توانمندسازی سالمندان، اطمینان حاصل کردن از دسترسی آنها به خدمات بهداشتی کافی است، افزود: با فراهم کردن خدمات بهداشتی قابل دسترس و با کیفیت بالا می‌توانیم از طریق فعالیت‌های پیشگیرانه شامل آموزش‌های شیوه زندگی سالم و تشخیص بهنگام و درمان مشکلات سلامتی سالمندان، زندگی فعال و سالمی را برای آنها فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071109203
  • خبرنگار : 50444