در کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی اصفهان عنوان شد؛

شتاب توسعه شهری با تبادل ایده و تجربه

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: نشست کمیسیون برنامه‌ریزی در واقع یک فرصت ویژه‌ است که بتوان از مسیر آن دیدگاه‌ها، اندیشه‌ها و تجربیات موفق و حتی ناموفق را به اشتراک بگذاریم و در مسیر برنامه توسعه و عمران شهری با شتاب بیشتری پیش برویم.

سعید ابراهیمی امروز (چهارشنبه ۱۱مهرماه) در چهل‌وششمین نشست کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران بیان کرد: مجموعه برنامه‌ریزی در شهرداری اصفهان قدمتی بیش از ۱۰ سال دارد.

این مسئول شهرداری سپس  توضیح داد: این‌مجموعه حوزه‌ای است که در مقایسه با سایر حوزه‌ها همچنان فعالیت می‌کند و موفق شده است که سریع‌تر در شهرداری جایگاه خود را پیدا کند. نشست کمیسیون برنامه‌ریزی در واقع یک فرصت ویژه‌ است که بتوان از مسیر آن دیدگاه‌ها، اندیشه‌ها و تجربیات موفق و حتی ناموفق را به اشتراک بگذاریم و در مسیر برنامه توسعه و عمران شهری با شتاب بیشتری پیش برویم.

وی ادامه داد: شهرهای امروز کانون‌های جمعیت، اقتصاد، سیاست و حکمرانی هستند. شهر ما به مدیریت مبتنی بر داده‌ها، شواهد و رویکرد علمی نیازمند است، شهر ما باید براساس نگاه به آینده اداره شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان افزود: نیاز به ارتقاء کیفیت زندگی و خدماتی که برای شهروندان ارائه می‌شود، یک شاخص غیرهنری به حساب می‌آید که جزو هدف‌های کلان شهرداری و برنامه‌ریزی است. تحقق چشم‌اندازها یکی از مسئولیت‌های این معاونت است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه شهر اصفهان و شهرداری آن در حوزۀ شهری قدمت بسیاری دارند، تصریح کرد: شهرداری اصفهان در مجموعه شهرداری‌های کشور سابقه بسیاری دارد. امیدواریم که دانش انباشته را در کنار یکدیگر قرار دهیم و از این سرمایه همسو با رشد و توسعۀ ملی استفاده کنیم.

سپس سید امیر سامع، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به افق ۱۴۱۰ شهر اصفهان یادآور شد: استفاده از تجربیات موفق گذشته می‌تواند در بهبود وضعیت برنامه‌ریزی شهری مؤثر باشد و چالش‌های موجود را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه شناخت بهتر چالش‌های اطراف به مدیریت و برنامه‌ریزی کمک می‌کند، ادامه داد: بعضی از مسائل همچون ساخت‌وسازهای غیرمجاز و مشکلات محیط‌زیستی در لبه‌های شهر عیان می‌شوند. ما باید به‌دنبال راهکارهایی برای مدیریت این چالش‌ها باشیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تعامل و هماهنگی بین شوراها و دستگاه‌های مرتبط برای بررسی برنامه‌ها و تخصیص بودجه‌ها ضروری است. در شهرداری اصفهان سعی کرده‌ایم هر هفته در جلسات کمیسیون تلفیق مهمان داشته باشیم تا چالش‌ها را بررسی کنیم.

سامع تأکید کرد: ارتباطات حمل‌ونقلی، مسائل محیط زیستی و صنایع آلاینده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این چالش‌ها نشان‌دهندۀ نیاز به ایجاد نظم و انضباط بیشتر در شهرها است. باید مشخص کنیم که یک شهر مطلوب چه ویژگی‌هایی دارد و با تدوین جدول شاخص‌ها، تمامی آن‌ها را ترسیم کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071109185
  • خبرنگار : 50653