معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

برگزاری نخستین سمپوزیوم پیامدهای بهداشتی تغییر اقلیم در شیراز

نخستین سمپوزیوم پیامدهای بهداشتی تغییر اقلیم به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی روزهای اول و دوم آبان‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۱۱ مهرماه با اعلام این خبر، توجه به تغییرات اقلیمی را مهم توصیف کرد و افزود: تغییرات اقلیمی به طور مستقیم و غیر مستقیم با تغییر الگوی آب و هوا همچون سیل، طوفان، خشکسالی و غیره همراه است و به دنبال آن، تغییرات کیفیت آب، هوا و غذا نیز بر سلامت انسان‌ها اثر می‌گذارد.

افشین امینی افزود: از دیگر پیامدهای تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان‌ها، بروز بیماری‌های مسری جدید و پیدایش مجدد بیماری‌های قدیمی است که این موارد اهمیت توجه به این موضوع را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تاثیرات تغییرات اقلیمی بر نظام سلامت، دانشکده بهداشت شیراز در نظر دارد نخستین سمپوزیوم پیامدهای بهداشتی تغییر اقلیم را در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار کند که شامل ۵ محور است.

امینی اضافه کرد: «تغییر اقلیم، مخاطرات محیطی و توسعه پایدار»، «تغییر اقلیم، فرهنگ‌سازی و تاب‌آوری»، «تغییر اقلیم، مخاطرات شغلی و ایمنی»، «تغییر اقلیم و بیماری‌های ناقل زاد»، «تغییر اقلیم و کلان روند بیماری‌ها» از محورهای این سمپوزیوم هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وی بیان کرد: همراه با این سمپوزیوم، نخستین جشنواره فرهنگی هنری آوای زمین (حکایت حیات در سایه تغییرات اقلیمی) نیز ویژه دانشجویان برگزار می‌شود که دانشجویان می‌توانند تا بیستم مهر سال جاری آثار خود را به این جشنواره ارسال و برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز به وبگاه دانشکده بهداشت شیراز به نشانی https://schealth.sums.ac.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071109169
  • خبرنگار : 50649