مکاتبه شهرداری با بنیاد مستضعفان برای تأمین پارکینگ بیمارستان شهدای تجریش

شهردار منطقه یک تهران اعلام کرد که بیمارستان جدید شهدای تجریش باید ۲۰۰۰ کسری پارکینگ را در هماهنگی با بنیاد مستضعفان رفع کند.

به گزارش ایسنا، مهدی صباغ صبح امروز در نشست خبری خود با اشاره به آمادگی منطقه یک تهران برای فصل سرد، با بیان اینکه قرارداد با پیمانکاران منعقد شده و تلاش داریم میزان تجهیزات را در این منطقه افزایش دهیم، گفت: تلاش کردیم با افزایش تعداد خودروها و استفاده از تجربه مدیران از پس بارش‌های احتمالی بربیایم؛ اما شهروندان نیز دقت داشته باشند که مدل رانندگی در ایام برف متفاوت تر از زمان عادی است و امیدواریم برف خوبی ببارد و شهر از این نعمت بهره ببرد.

وی در مورد سیاست‌های بلندمرتبه‌سازی در منطقه یک با بیان اینکه شهرداری تهران با حفظ قوانین در حوزه رونق ساخت و ساز، عملکرد مثبتی داشته است، گفت:‌ سیاست‌ها را شورای‌عالی شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ تصویب می‌کنند و در حال تعیین محلاتی هستند تا برای بلندمرتبه سازی مناسب باشد همچون محله نارنجستان و کنار اتوبان همت که با توجه به عرض معبر این امکان را دارند. 

شهردار منطقه یک تهران در مورد اخذ پول از مردم در ورودی بوستان جمشیدیه با بیان اینکه شهرداری ها در کشور توسعه یافته و به سمت درآمد پایدار حرکت می‌کنند مثلا در ژاپن عمده درآمدهایش از محل اجاره‌داریست، گفت: برنامه‌ای در منطقه یک در مورد حوزه درآمدزایی از حوزه اجاره داری خواهیم داشت؛ چرا که در سال ۱۴۰۱ بودجه مصوب منطقه، ۱۰ همت(هزار میلیارد تومان) بود؛ اما مبلغ اجاره داری ۱۰ میلیارد تومان بود و بر همین اساس برنامه‌هایی برای اجاره داری اتخاذ کردیم و سال ۱۴۰۲ دو برابر افزایش درآمد اجاره‌داری بود و برای سال جاری نیز قرار است این مبلغ افزایش یابد و سعی شد در این راستا از تمام ظرفیت‌های خالی و رها شده استفاده کنیم و اگر فضای خالی بوده که برخی از مردم ساعتی پول کرایه می‌گرفتند؛ اما مزایده قانونی برگزار کرده و با قیمت کارشناسی و بر اساس تعرفه‌های مصوب شورا تعیین کردیم.

وی افزود: در مورد پارک جمشیدیه نیز باید بگویم که سال‌های قبل نیز اخذ هزینه پارکینگ سابقه داشته اما حالا ون کافه ها را از سطح معابر جمع و در این محور مستقر کردیم و افرادی که نخواهند وارد پارکینگ شوند در معابر و حاشیه خیابان خودرو را پارک می‌کنند؛ البته افرادی که بخواهند از پارکینگ استفاده کنند با هزینه و تعرفه شورای شهر تهران است و این در حالیست که ورودی‌های دیگری نیز برای این بوستان وجود دارد.

شهردار منطقه یک تهران در مورد اجازه پارک حاشیه‌ای در حاشیه کاخ سعدآباد توسط افراد سودجو نیز با تأکید بر اینکه باید پارک حاشیه‌ای ساماندهی و کنترل هوشمند شود، گفت: ما چند خیابان‌ از جمله خیابان‌های قید شده را برای ساماندهی پارک حاشیه‌ای معرفی کرده‌ایم و این مطالبه ما نیز هست.

وی با اشاره به رونق ساخت و ساز در محله گلابدره گفت: با انتقاد تفاهم نامه‌ای اعلام شد که خانه‌های دارای قولنامه هم می‌توانند نوسازی داشته باشند.

صباغ در مورد آخرین وضعیت تأمین پارکینگ برای بیمارستان جدید شهدای تجریش با تأکید بر اینکه برای صدور مجوزهای بیمارستان شهدای تجریش از جمله صدور آیین نامه‌های یرق دو سال مقاومت کردیم و هنوز هم کل بیمارستان به دلیل مخالفت شهرداری تهران زیربار نرفته است، گفت: کل ساختمان بیمارستان شهدای تجریش رأی ماده ۱۰۰ با حکم قلع و قمع دارد؛ اما چون پروژه ملی بود این ساختمان افتتاح شد. همچنین این بیمارستان ۲۰۰۰ واحد کسری پارکینگ دارند و به تازگی متوجه شدیم مالکیت زمین بیمارستان برای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیست و زمین برای بنیاد مستضعفان است و باید با این بنیاد نامه نگاری برای رفع معضل پارکینگ شود.

وی در مورد بستن تعدادی از خیابانها به بهانه وجود خانه یا دفتر کار مسئولان گفت: در این مدت اجازه ندادیم راهبند جدیدی در سطح منطقه ایجاد شود؛ اما عمدتا ایجاد و نصب راهبندها مصوبه شورای تأمین دارند؛ ولی ما حتی با یک مجوز جدید هم برای نصب راهبند موافقت نکردیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403071109133
  • خبرنگار : 71368