اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از کشف ماینرهای قاچاق تا توقیف کامیون‌های حامل ۵۱۰ میلیارد کالای قاچاق

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر کشف ماینرهای قاچاق در شیراز، توقیف کامیون‌های حامل ۵۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق، دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی و... مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی شیراز امروز، ۱۱ مهرماه از کشف ۸ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق و سایر متعلقات به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یکی از باغات اطراف شهرستان شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه گویم قرار گرفت.

اسماعیل زراعتیان افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۸ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق و سایر متعلقات مربوطه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎‌های کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند، اظهار کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

توقیف کامیون‌های حامل ۵۱۰ میلیارد کالای قاچاق در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف ۵ دستگاه کامیون و کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش ۵۱۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در راستای برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و اطلاعاتی از حمل محموله‌های قاچاق به وسیله ۵ دستگاه کامیون در محور مواصلاتی شیراز ـ اصفهان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار رهام‌بخش حبیبی افزود: مأموران پس از هماهنگی قضایی به محور مواصلاتی مذکور اعزام و در یک عملیات منسجم موفق شدند هر ۵ دستگاه کامیون حامل بار قاچاق را شناسایی و آنها را توقیف و به مقر انتظامی انتقال دهند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در بازرسی از این کامیون‌ها در مجموع تعداد زیادی کالای خارجی قاچاق از نوع لوازم خانگی، لوازم آرایشی و مواد غذایی کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشاسان ارزش اموال مکشوفه ۵۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

حبیبی با بیان اینکه در این خصوص ۵ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز، گفت: پلیس به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ است.

دستگیری شکارچی غیرمجاز در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: ماموران پلیس فتا حین رصد شبکه‌های اجتماعی در راستای اجرای طرح شناسایی و برخورد با اراذل و اوباش در فضای مجازی، موفق به شناسایی شکارچی غیرمجاز که از طریق صفحه اینستاگرام خود تصویر شکارهای خود را انتشار داده بود، شدند.

فرشید زینلی افزود: مأموران پلیس فتا با اقدامات فنی و با همکاری مأموران محیط زیست یک نفر شکارچی غیرمجاز را دستگیر و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی را کشف و ضبط کردند.  

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

دستگیری ۷ نفر در نزاع دسته جمعی در خرم‌بید

فرمانده انتظامی خرم‌بید از دستگیری ۷ نفر از عوامل نزاع و درگیری که موجب سلب آسایش شهروندان شده بودند، خبر داد و گفت: در پی گزارش ۲ نفر از شهروندان با پلیس ۱۱۰ مبنی بر اینکه چندین نفر با سر و صورت پوشیده به آن‌ها حمله ور شده و پس از تخریب خودرو و همچنین ایراد ضرب و جرح آنان، متواری شده‌اند که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

علی‌اکبر کریمی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق شدند در این خصوص هر ۷ نفر از عوامل نزاع و درگیری را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خرم‌بید در پایان بیان کرد: متهمان پس از اقرار به جرم خود برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف ۱۱۸ حلقه لاستیک قاچاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیر و کارزین از کشف ۱۱۸ حلقه لاستیک قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان خبر داد و بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته کارکنان انتظامی قیروکارزین ضمن کنترل محورهای مواصلاتی یک دستگاه وانت نیسان حامل بار را شناسایی و آن را مورد بررسی قرار دادند.

شیرمحمد شیخی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۱۱۸حلقه لاستیک خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه بنا به نظر کارشناسان ارزش لاستیک‌های مکشوفه ۲ میلیارد  ریال برآورد شده است، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

توقیف خودروهای هنجارشکن در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با خودروهای هنجارشکن در این شهرستان خبر داد و افزود: در پی مطالبات و  نارضایتی مردم مبنی بر برهم زدن نظم و امنیت عمومی توسط عده‌ای جوانان در ساعات پایانی شب با حرکاتی نمایشی و مخاطره‌آمیز، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی جهت برخورد با افراد هنجارشکن اجرا شد.

بیژن بارسالاری افزود: در این راستا، ۴ دستگاه خودرو متخلف، هنجارشکن و مخل آرامش و آسایش مردم در شهرستان توقیف و روانه پارکینگ شد.

وی با بیان اینکه برخورد با افراد و رانندگان هنجار شکن جهت رفاه حال شهروندان در دستور کار پلیس قرار دارد، بیان کرد: طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و مخاطره‌آمیز و خودروهای هنجارشکن به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071109130
  • خبرنگار : 50649