کرملین: طرفین درگیری در منطقه غرب آسیا خویشتن‌داری کنند

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به تحولات منطقه در پی حمله تلافی‌جویانه ایران به اراضی اشغالی در پی اقدامات تروریستی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی که حاکمیت ملی ایران را نیز نقض کرده بود، خواستار خویشتن‌داری طرفین درگیری شده و حمایت آمریکا از اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی را «امری واضح» دانست.

به گزارش ایسنا،‌ «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، امروز (چهارشنبه) گفت وضعیت در منطقه غرب آسیا طبق نگران‌کننده‌ترین سناریو پیش می‌رود.

این اظهارات پسکوف در پی عملیات «وعده صادق ۲» از سوی ایران علیه اراضی اشغالی در شامگاه سه‌شنبه و تشدید حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با هدف تضعیف «حزب‌الله» لبنان مطرح می‌شود.

در پی جنایات متعدد رژیم صهیونیستی به‌ویژه ترور و به شهادت رساندن شماری از سران مقاومت از جمله «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در بیروت، ایران بر حق خود برای پاسخگویی در زمان و مکان مناسب تاکید کرده بود.

همچنین «سید عباس عراقچی» وزیر خارجه ایران با اشاره به بیش از ۲ ماه خویشتن‌داری ایران در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن شهید هنیه در تهران، و تداوم جنگ‌افروزی این رژیم در غزه و گسترش آن به خاک لبنان که تاکنون منجر به شهادت بیش از ۴۲ هزار نفر از مردم مظلوم غزه و لبنان شده است، گفت که جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که پسکوف در این باره در جمع خبرنگاران گفت مسکو از طرفین درگیری می‌خواهد خویشتن‌داری کنند و هرگونه اقدامی را که منجر به مرگ غیرنظامیان شود، محکوم می‌کند.

او در پاسخ به این که آیا مسکو قصد دارد اقدامی در ارتباط با گسترش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا انجام دهد و آیا در صورت بروز جنگی تمام‌عیار میان ایران و رژیم صهیونیستی از ایران حمایت خواهد کرد، گفت که مسکو تماس‌های خود را با تمامی طرفین درگیری دارد.

سخنگوی کرملین بیان کرد: ما به برقراری این تماس‌ها ادامه داده و از تمامی طرفین می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند.

او با اظهارنظر درباره نقش آمریکا در این وضعیت منطقه، گفت واشنگتن در حال حمایت از رژیم صهیونیستی در درگیری‌های منطقه غرب آسیاست.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403071109121
  • خبرنگار : 71628