رشد ۲۵ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر شهید باهنر و شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان از رشد ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی در بنادر شهید باهنر، سیریک و جاسک طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

حمیدرضا محمد حسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان امروز چهارشنبه ۱۱مهر، با اشاره به عملکرد مجموعه بنادر شهید باهنر، تیاب، سیریک و جاسک در بخش تخلیه و بارگیری کالا، اظهار کرد: در مجموعه این بنادر از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۱۲۴ تن کالا نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شده است.

وی افزود: مجموع میزان تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر و بنادر شرق استان طی شش ماهه نخست امسال از رشد ۲۵ درصدی برخوردار بوده است.

مدیر بنادر و  دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در بخش تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی، یک میلیون و ۲۷۲ هزار و ۲۲۵ تن کالا تخلیه و بارگیری شده که با رشد ۳۳ درصدی همراه بوده است.

محمدحسینی تختی ادامه داد: از این مقدار، ۲۲۵ هزار و ۲۴۶ تن کالا تخلیه و یک میلیون و ۴۶ هزار و ۹۷۹ تن بارگیری شده که هر دو شاخص به ترتیب ۳۶ و ۳۲ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: در مجموع بنادر زیرمجموعه این مدیریت، واردات کالاهای غیرنفتی با انجام ۵۲ هزار و ۸۴۲ تن از رشد ۱۷ درصدی و صادرات با مقدار ۹۶۶ هزار و ۱۴۳ تن، ۴۱ درصد افزایش به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته و علاوه بر آن، در بخش ترانزیت کالاهای غیرنفتی نیز، ۳۲ درصد رشد داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از افزایش ۲۳ درصدی تخلیه کالاهای نفتی خبر داد و اضافه کرد: در بخش ترانزیت کالاهای نفتی نیز ۳۸ درصد رشد عملکرد داشته‌ایم.

محمدحسینی تختی با اشاره به رشد قابل توجه ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی، گفت: طی این مدت ۵۱ هزار و ۵۲۸ کانتینر در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان تصریح کرد: تعداد کل شناورهای ورودی بالای هزار تن و زیر هزار تن به این بنادر در مجموع ۱۴ هزار و ۴۲۸ فروند بوده که ۱۵۸ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: تعداد کامیون‌های ورودی به بنادر شهید باهنر و شرق استان نیز ۶۶ هزار و ۷۲۴ دستگاه بوده که این شاخص نیز ۳۰ درصد به نسبت مدت مشابه سال قبل، رشد داشته است.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403071109090
  • خبرنگار : 50673