یک مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تاکید بر توزیع عادلانه آگهی‌های ثبتی/ شرکت واسطه‌ آگهی فقط باید رابط باشد

یک مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توزیع عادلانه آگهی‌های ثبتی تاکید کرد و گفت: اگر قرار است شرکت واسطه‌ای در این رابطه همکاری داشته باشد باید فقط به عنوان رابط کار کند.

مهشید خواجوی امروز یازدهم مهرماه در جلسه شورای اداری این اداره کل با بیان اینکه دستورالعمل چاپ آگهی‌های دولتی مشخص است و طبق روال معمول و منظم انجام می‌شود به بحث آگهی‌های ثبتی اشاره کرد و افزود: اگر قرار است شرکت واسطه‌ای در این رابطه همکاری داشته باشد باید قراردادی بین اداره کل ثبت، ارشاد و آن شرکت تنظیم و تدوین شود تا فقط به عنوان رابط کار کرده و در هزینه‌ها دخل و تصرفی نداشته باشد.

وی با اشاره به موضوع دفاتر سرپرستی در لرستان تصریح کرد: هر روزنامه سراسری می‌تواند یک دفتر سرپرستی در مرکز استان و سایر نشریات در یکی از شهرستان‌ها دفتر داشته باشد و بیشتر از این تخلف است. البته داشتن نمایندگی برای توزیع و ارسال نشریه در شهرستان‌ها بلامانع است اما نمی‌توانند در گرفتن آگهی دخالت داشته باشند.

خواجوی ادامه داد: آگهی‌ها باید به صاحب امتیاز داده شود و ادارات ارشاد شهرستان‌ها می‌توانند با دسته‌بندی نشریات، هر کدام به تعداد مشخص از آن‌ها اگهی دهند؛ این روال به صورت چرخشی ادامه یابد و نشریات شهرستان‌ها جابجا شوند تا اجحافی در حق کسی نشده و توزیع عادلانه آگهی‌ها را شاهد باشیم.

رئیس اداره تمرکز و توزیع آگهی های دولتی اداره کل مطبوعات وخبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد قرمز شدن بعضی از نشریات در سامانه و بسته شدن دسترسی آنها نیز، بیان کرد: دلیل این موضوع صرفا تخلف نبوده و ممکن است به علت واجد شرایط نبودن آن نشریه، پایان دفتر سرپرستی و یا به صورت سهوی صورت گرفته باشد که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071109086
  • خبرنگار : 50175