کارگردان «زیر خاکی»: حسرت دیدار سیدحسن بر دلم ماند

جلیل سامان در دلنوشته‌ای از احساسات خود نسبت به کشور لبنان و حسرت دیدار شهید سیدحسن نصرالله گفت.

به گزارش ایسنا، در متن دلنوشته جلیل سامان ـ کارگردان سریال‌ «زیر خاکی» ـ آمده است: «اولین و آخرین باری که به لبنان رفتم برای تحقیق سریال «شهید چمران» بود. آنجا رزمنده‌ها، خانواده‌ها و همسران شهدایی را ملاقات کردم که نظیرش را فقط در دهه شصت ایران دیده بودم. با تمام وجودم درک کردم که شیعیان جنوب لبنان بعد از دهه‌ها مقاومت بی ادعا و خالص پای کار دین و وطن و مقاومت هستند ... به وجد آمدم و افسوس خوردم ... .

در ادامه این متن آمده: نام لبنان همواره برای من تداعی‌کننده چمران و سیدحسن است ... شاید به جرأت بتوان گفت مقاومت را در لبنان امام موسی صدر و چمران بر پایه تفکر شیعی پایه‌گذاری کردند اما سرانجام این سیدحسن بود که در ادامه توانست با ایجاد انسجام در یکی از سخت‌ترین و پرایرادترین و گونه‌گون‌ترین ساختارهای ملی و حکومتی دنیا  مقاومت را استحکام بورزد ... و اولین شکست تاریخ را برای صهیونیست‌ها به بار بیاورد ... .

کارگردان «ارمغان تاریکی»، «پروانه» و «نفس» در توصیف شهید بزرگ مقاومت نوشته است: «سیدحسن یکی از بی‌نظیرترین رهبران دنیا بود که حسرت دیدارش در من باقی ماند ... چهره‌ای که همیشه برای من با لبخند و صلابت بود و برای تسلیم کردنش هیچ راهی جز ریختن خونش وجود نداشت!»

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403071109066
  • خبرنگار : 71442