اعضای کابینه چهاردهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

وعده صادق۲؛ دفاع مشروع/طرد اتباع بیگانه در دستورکار

اعضای کابینه چهاردهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) یازدهم مهر ۱۴۰۳ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات‌ آنها پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان دربخشی از اظهارات خود در جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه عملیات غرورآفرین شب گذشته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ثابت کرد گنبد آهنین ادعایی صهیونیست‌ها از شیشه شکننده‌تر است، تصریح کرد: ما همچنین ثابت کرده‌ایم که بر سر عزت و غرور ملت‌مان با کسی شوخی نداریم و اگر این رژیم بخواهد خطایی مرتکب شود، پاسخی به مراتب کوبنده‌تر دریافت خواهد کرد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه،‌ محسن پاک نژاد وزیر نفت، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور، اسکندر مومنی وزیر کشور،‌ عزیز نصیرزاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،‌ فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی،‌ سید رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت،  را می‌توانید در لینک‌های زیر بخوانید.

صرفا از حق دفاع مشروع خود استفاده کردیم

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ اظهار کرد: اقدام جسورانه و شجاعانه نیروهای مسلح را تبریک می‌گویم،  پاسخ بسیار مناسبی به رژیم صهیونیستی به خاطر اقدامات تروریستی آن دادند.

وی با بیان اینکه عملیات‌ دیشب به اهداف خود رسید، تاکید کرد: اهداف ایران نظامی بود و به هیچ هدف غیرنظامی حمله نکردیم. صرفا از حق دفاع مشروع خود استفاده کردیم و اقدام ما دفاعی بود و در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در ایران و اهداف مربوط به ایران در سایر نقاط بود.

عملیات وعده صادق ۲ در راستای دفاع مشروع بود

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور، عملیات وعده صادق ۲ را عملیاتی در راستای دفاع مشروع و حمایت از شهروندان و سرزمین ایران توصیف کرد و افزود: این انتظاری بود که به درازا انجامید و دولت خویشتنداری کرد. اسرائیل اقدام غیرحقوقی و برخلاف موازین بین المللی در  زدن مهمان ما انجام داد و اقدامات تحریک کننده داشت و مرتکب نسل کشی و کودک کشی شد، به لحاظ حقوقی باید اقدام می‌کردیم.

کاری که انجام شد در چارچوب دفاع از کشور بود

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت مصوبات جلسه امروز هیات وزیران را تشریح کرد و با اشاره موفق بودن عملیات صادق ۲ تاکید کرد: حفظ آرامش مردم و جامعه اولین و مهمترین قصد دولت است. مردم باید دل‌شان از اقدامی که انجام شد، آرام باشد که در چارچوب دفاع از کشور بود. رییس‌جمهور ما فردی است که سالیان سال در سنگر دفاع مقدس حضور داشته است. جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب صلح حرکت کرده است و کشور صلح‌طلبی است، اما هر زمان کسی بخواهد پای‌اش را علیه ایران و منافع ایران فراتر بگذارد و به ساحت جمهوری اسلامی ایران خدشه‌ای وارد کند، مطمئن باشد که مردم دلیر ایران اجازه نخواهد داد.

عملیات وعده صادق۲ بالای ۹۰ درصد موفقیت آمیز بود

عزیز نصیرزاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه عملیات وعده صادق ۲ منطبق بر قوانین بین المللی و بر اساس منشور سازمان ملل متحد انجام شد، تصریح کرد: این عملیات یک اقدام متقابل و کاملا قانونی بود و درصد موفقیتش بالای ۹۰ درصد بود. اهداف ما در این عملیات کاملا نظامی بود و به هیچ عنوان ما اهداف غیر نظامی را مد نظر نداشتیم و اصابت موشک های ما به اهداف نظامی انجام شد.

همچنان قدرتمندانه از حقوق ملت ایران دفاع خواهیم کرد

الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، تاکید کرد: از اقدام نیروهای مسلح که روحیه اقتدار و غرور ملت ایران را احیا کرد قدردانی می کنم.ان شاالله همچنان قدرتمند و قدرتمندانه از حقوق ملت ایران دفاع خواهد شد.

واکنش اسلامی به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته‌ای کشورمان

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته‌ای کشورمان، گفت: اسرائیل همیشه از این قبیل ادعاها داشته است. رژیم صهیونیستی رژیمی وحشی است و نتانیاهو مثل یک خون آشام عمل می‌کند و تمام دنیا نسبت به این رژیم اعتراض دارد. نیروهای مسلح ما هم بازدارندگی لازم را ایجاد کرده اند.

کشور تحمل این حضور گسترده از مهاجران را ندارد

اسکندر مومنی وزیر کشور با اعلام اینکه موضوع طرد اتباع بیگانه در دستورکار ماست، تاکید کرد: موضوع طرد اتباع بیگانه در دستورکار ماست. این موضوع در حال پیگیری است و به هیچ‌وجه مهاجرستیزی نداریم، ولی مسأله این است که کشور ما تحمل این حضور گسترده از مهاجران را ندارد و یارانه‌ها و منابع کشور مصروف می‌شود. با همکاری با فراجا و سایر دستگاه‌ها این کار را دنبال می‌کنیم و باید خروج اتباع از کشور صورت بگیرد.

حل مسئله ناترازی انرژی مستلزم گذشت زمان است

محسن پاک نژاد وزیر نفت با اشاره به اهمیت بهینه سازی مصرف، مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف، گفت: بخش عمده‌ای از زحمت این بخش به دوش مردم عزیز است که همکاری کنند تا بتوانیم در این حوزه موضوع ناترازی را به مرور زمان حل کنیم. موضوع ناترازی مسئله ای نیست که ظرف یکسال یا دوسال ایجاد شده باشد. ناترازی دستاورد سال ها است. شاید سرمایه گذاری‌های مناسبی که باید انجام می شده، صورت نگرفته است. طبیعتا حل مسئله ناترازی نیز مستلزم گذشت زمان است.

مجموعه برنامه هایی برای افزایش ظرفیت گردشگری کشور تدوین شده است

سید رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه ظرفیت امروز گردشگری کشور حدود ۶/۲ میلیون است بر اساس برنامه ما باید این را به ۱۵ میلیون برسانیم، افزود: مجموعه برنامه هایی را تدوین کردیم و در حال گفت وگو با اعضای موثر دولت هستیم تا این سه حوزه را به صورت جدی دنبال کنیم.

تولید مواد غذایی و امنیت غذایی در کشور وضعیت مطلوب دارد

غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال با تلاش کشاورزان و دامداران و مرغداران، تولید مواد غذایی و امنیت غذایی در کشور وضعیت مطلوب بوده است، اظهارکرد: ذخایر استراتژیک کشور هم بیش از آنچه در قوانین آمده، موجودی داریم و تولید گندم بسیار مطلوب است. تامین کالاهای اساسی و مواد غذایی به صورت مطمئن و بدون تنش در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد.

تا پایان مهر ماه مجموعه انتصابات در وزارت فرهنگ و ارشاد نهایی خواهد شد

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه بخشی از انتصابات در وزارت ارشاد انجام شده است، افزود: ان شاءالله تا پایان مهر ماه مجموعه عزیزان و کسانی که با وزارت ارشاد همکاری خواهند کرد مشخص خواهند شد. چه آنهایی که اکنون مسیر انتصاب آنان در حال طی شدن است و یا افرادی که ثبات پیدا خواهند کرد تا پایان مهر ماه ان شاءالله مجموعه انتصابات نهایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403071109058
  • خبرنگار : 71381

برچسب‌ها