مدیرکل بهزیستی استان ‌عنوان کرد:

‌کردستان؛ پانزدهمین استان پیر کشور

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: استان کردستان پانزدهمین استان پیر کشور است. 

حسین رسولی بە مناسبت روز جهانی سالمندان ۱۱ مهرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بین شهرستان‌های استان، بیجار با ۱۶/٥ درصد پیرترین و مریوان با ۷/۹ درصد جوان‌ترین شهرستان‌ها هستند.

رسولی در ادامە با اشاره به جمعیت سالمند استان کردستان عنوان کرد: براساس آخرین آمار موجود که مربوط به ابتدای سال ۱۴۰۲ است، ۲۱۶ هزار نفر از جمعیت استان بالای ۶۵ سال سن داشته و جزو سالمندان محسوب می‌شوند که از این تعداد ۱۲۱ هزار نفر زن و ۹۵ هزار نفر مرد هستند. 

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی؛ هر جامعه‌ای که ۱۲ درصد افرادش بالای ۶۵ سال باشند، جامعه پیری محسوب می‌شود، گفت: ۱۱ درصد از جمعیت استان کردستان را سالمندان تشکیل می‌دهند و تا چند سال آینده استان کردستان جزو استان‌های پیر محسوب می‌شود. 

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه جمعیت کشور و استان ما به سمت پیری می‌رود، افزود: از یک‌سو با افزایش امید به زندگی و شرایط مناسب جهت تامین رفاه و سلامت شاهد افزایش سالمندی مولد در جامعه هستیم، اما متأسفانه از سوی دیگر نرخ زاد و ولد در جامعه پایین آمده که این امر می‌تواند مسئله ساز باشد و ما را به سمتی ببرد که جمعیت جوان و نیروی کار کشور کاهش یابد که پیامدهای جبران ناپذیری در حیطه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403071109046
  • خبرنگار : 50294