مدیرعامل شرکت گاز استان:

روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه تا پایان سال گازدار می‌شوند

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، تا پایان امسال دیگر هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار بدون گازی در استان نخواهیم داشت.

ناصر حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲۴۷ روستای استان کرمانشاه گازدار هستند، گفت: اگرچه عمده این روستاها بالای ۲۰ خانوار می‌باشند، اما بین آنها روستاهایی را هم با جمعیت زیر ۲۰ خانوار داریم که مشمول گازرسانی نبودند، اما چون در مسیر خط لوله گاز قرار داشتند، گازرسانی برای آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال گازرسانی به ۳۴ روستای دیگر استان نیز در دست انجام است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: عمده این ۳۴ روستا زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند، البته کمتر از ۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار نیز بین آنها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه عمده روستاهای باقی مانده که در حال گازرسانی هستند را نیز مربوط به شهرستان کرمانشاه و بخش فیروزآباد اعلام کرد و یادآور شد: تعداد زیادی از این روستاها در مناطق صعب‌العبور بوده و عملیات گازرسانی به آنها دشوار بوده و با هزینه بالا صورت می‌گیرد.

حسینی با اعلام اینکه با گازرسانی به این ۳۴ روستا، تا پایان سال همه شهرستان‌های استان کرمانشاه از نظر گازرسانی سبز خواهند شد، گفت: اکنون تمامی ۳۴ شهر استان و عمده روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز برخوردارند.

وی تاکید کرد: روستاهای محدود فاقد گازی که در استان باقی می‌ماند، زیر ۲۰ خانوار بوده و مشمول گازرسانی نیستند، اما تلاش می‌کنیم اعتباراتی را نیز برای گازرسانی به این روستاها در نظر بگیریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه اظهار کرد: سال گذشته با گازرسانی به ۲۳۱ روستا بخش عمده روستاهای باقی مانده بالای ۲۰ خانوار را که عمدتا مرزی و صعب‌العبور بودند، گازرسانی کردیم.

وی ضریب نفوذ کنونی گاز در روستاهای استان کرمانشاه را نزدیک به ۹۸ درصد اعلام کرد که تا پایان سال و با گازرسانی به این ۳۴ روستا شاهد افزایش ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان خواهیم بود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071109041
  • خبرنگار : 50181