امسال محقق شد

گرفتن حدود ۳۰۰۰ سند برای رقبات موقوفات زنجان 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: از ابتدای ۱۴۰۰ تاکنون ۳۰۰۶ سند برای رقبات موقوفات گرفته شده است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه استان زنجان نزدیک ۲۹۰۰ موقوفه دارد، اظهار کرد: حدود ۱۵۰۰ مورد از این موقوفه‌ها مسجد و مکان مذهبی است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۴۰۰ مورد از موقوفه‌ها نیز زمین زراعی اکثراً دیمی، مزرعه و باغ و موارد محدودتری زمین آبی، املاک مسکونی و تجاری است، ادامه داد: موقوفه‌هایی که قابلیت اجاره دارند، در مزایده رسمی به بالاترین پیشنهاد واگذار می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به محل هزینه‌کرد درآمدهای موقوفات، بیان کرد: درآمدهای به‌دست آمده از موقوفات صرف اجرای نیات واقفان درج‌شده در وقف‌نامه و هزینه‌های لازم در همان موقوفه می‌شود.

وی با بیان اینکه گرفتن یا تجدید سند موقوفات که دارای وقف‌نامه و سند قدیمی هستند، از کارهای اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است، ادامه داد: این امر مهم و تاثیرگذار از وظایف اداره حقوقی و ثبتی این سازمان است. 

 کرمی با تاکید بر اینکه گرفتن اسناد اراضی و املاک وقفی مهم‌ترین کار برای ثبت و حفظ موقوفات است که پایه نگهداری و ارتقای موقوفات را فراهم می‌آورد، گفت: با توجه به وجود نزدیک ۲۹۰۰ موقوفه و ۳۳ هزار رقبه فرآیند گرفتن سند رسمی وقف یک مأموریت همیشگی و دائمی برای ما با هدف حفظ و جلوگیری از تعدی به حریم موقوفات است.

او افزود: با تلاش همکاران در حالی که رشد گرفتن سند تک برگی برای ۷۱۶ موقوفه در شش ماه اول امسال نسبت به ۳۲۶ مورد سال قبل نزدیک ۱۰۰ درصد بوده است، اتصال ۱۴۷۹ سند به رقبات نیز نسبت به ۶۰۰ مورد سال قبل، رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد که تلاش داریم این رشد را به‌صورت مستمر ادامه دهیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071109037
  • خبرنگار : 50163