طرح فیلیپین برای نوسازی ارتش خود در بحبوحه تنش‌ها با چین

همزمان با تلاش‌های فیلیپین برای نوسازی ارتش خود در زمان افزایش تنش در دریای چین جنوبی، پیمانکاران نظامی از سراسر جهان جنگ‌افزارهای پیشرفته خود را به نمایش گذاشته‌اند تا نظر مانیل را به خود جلب کنند.

به گزارش ایسنا، فیلیپین اخیرا میزبان نمایشگاهی از توانمندی‌های نظامی و تجهیزات دفاعی در مانیل بود و شرکت‌هایی از آمریکا، سوئد، رژیم صهیونیستی،‌ هند و روسیه در آن حضور داشتند و در مجموع ۲۹۱ شرکت در حوزه صنایع نظامی در این نمایشگاه شرکت کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «چستر کابالزا» رئیس اندیشکده «توسعه بین‌المللی و همکاری امنیتی» در مانیل گفت: «فیلیپین یک بازار نوظهور برای صنایع نظامی است. مانیل ۳۵ میلیارد دلار برای نوسازی تجهیزات ارتش در یک دهه گذشته خرج کرده و علت این کار نیز رویارویی با چین در منطقه دریای چین جنوبی است.»

وی افزود: «مسائل استراتژیک ما با چین توجه شرکت‌های دفاعی را به خود جلب کرده و این نمایشگاه حمایت کشورهای همفکر ما را نشان می‌دهد که بسیاری از آنها شرکا و متحدان ما هستند.»

فردیناند مارکوس جونیور، رئیس جمهور فیلیپین به غیر از آمریکا به دنبال همکاری با دیگر شرکا مانند ژاپن و استرالیا هم هست. با این حال استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین با اعتراض مکرر چین همراه شده است.

یکی از مقام‌های سابق ارتش فیلیپین نیز گفت: «هدف مدرن‌سازی، توسعه نیروی دفاعی معتبر است.»

فیلیپین در فاز سوم تلاش‌های چندین دهه خود برای توسعه و گسترش امنیت دریایی و دفاع ارضی به دنبال خرید تجهیزات پیشرفته مانند جنگنده، زیردریایی و سیستم‌های موشکی است. در سال ۲۰۲۲، مانیل یک سیستم موشکی ضد ناو به ارزش ۳۷۵ میلیون دلار از یک شرکت همکاری مشترک روسی-هندی به نام «براهموس» خریداری کرد و این شرکت اکنون پیشنهادی برای نسخه جدیدی از این سیستم که قابلیت استقرار بر روی کشتی را دارد، ارائه کرده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403071109022
  • خبرنگار : 71129